11/06/21

Festiwalowy niezbędnik

Artur Burszta

Strona cyklu

Strona A, strona B
Artur Burszta

Menadżer kultury. Redaktor naczelny i właściciel Biura Literackiego. Wydawca blisko tysiąca książek, w tym m.in. utworów Tymoteusza Karpowicza, Krystyny Miłobędzkiej, Tadeusza Różewicza i Rafała Wojaczka, a także Boba Dylana, Nicka Cave'a i Patti Smith. W latach 1990-1998 działacz samorządowy. Realizator Niemiecko-Polskich Spotkań Pisarzy (1993-1995). Od 1996 roku dyrektor festiwalu literackiego organizowanego jako Fort Legnica, od 2004 – Port Literacki Wrocław, od 2016 – Stacja Literatura w Stroniu Śląskim, a od 2022 – TransPort Literacki w Kołobrzegu. Autor programów telewizyjnych w TVP Kultura: Poezjem (2008–2009) i Poeci (2015) oraz filmu dokumentalnego Dorzecze Różewicza (2011). Realizator w latach 1993–1995 wraz z Berliner Festspiele Niemiecko-Polskich Spotkań Pisarzy. Wybrany podczas I Kongresu Menedżerów Kultury w 1995 roku do Zarządu Stowarzyszenia Menedżerów Kultury w Polsce. Pomysłodawca Wrocławskiej Nagrody Poetyckiej Silesius. Współtwórca Literary Europe Live – organizacji zrzeszającej europejskie instytucje kultury i festiwale literackie. Organizator Europejskiego Forum Literackiego (2016 i 2017). Inicjator krajowych i zagranicznych projektów, z których najbardziej znane to: Komiks wierszem, Krytyk z uczelni, Kurs na sztukę, Nakręć wiersz, Nowe głosy z Europy, Połów. Poetyckie i prozatorskie debiuty, Pracownie literackie, Szkoła z poezją. Wyróżniony m.in. nagrodą Sezonu Wydawniczo-Księgarskiego IKAR za „odwagę wydawania najnowszej poezji i umiejętność docierania z nią różnymi drogami do czytelnika” oraz nagrodą Biblioteki Raczyńskich „za działalność wydawniczą i żarliwą promocję poezji”.

 

Dzi­siaj coś dla tych, któ­rzy 23 czerw­ca wybie­ra­ją się do Sien­nej i Stro­nia Ślą­skie­go. Czy­li wszyst­ko to, cze­go jesz­cze nie wie­cie, a co powin­ni­ście wie­dzieć na temat Sta­cji Lite­ra­tu­ra 26 – trans­port, zakwa­te­ro­wa­nie, nasze pierw­sze spo­tka­nie, wspól­ne pamiąt­ko­we zdję­cie, miej­sca kon­cer­tów, „Roz­mów na koniec” i zajęć, cate­ring, zasa­dy bez­pie­czeń­stwa oraz sesje zdję­cio­we uczest­ni­ków Pra­cow­ni. Wie­le z tych infor­ma­cji nie poja­wi się już w listach i komu­ni­ka­tach. Tego nie da się napi­sać, to da się tyl­ko opo­wie­dzieć!

Pozna­je­my też osta­tecz­ną listę uczest­ni­ków, pro­wa­dzą­ce i pro­wa­dzą­cych oraz podział na pięć grup Pra­cow­ni otwar­tych wier­szem i pro­zą. Zaj­mu­je­my się ponad­to tema­tem wybo­ru lau­re­atów i lau­re­atek pro­jek­tów wydaw­ni­czych. Chce­my, żeby cały ten pro­ces był mak­sy­mal­nie trans­pa­rent­ny. Dla­te­go już dzi­siaj, a nie dopie­ro przy ogła­sza­niu wyni­ków, szcze­gó­ło­wo tłu­ma­czy­my, jak co będzie prze­bie­gać, na co mogą liczyć autor­ki i auto­rzy bio­rą­cy udział w poszcze­gól­nych pro­jek­tach. Tłu­ma­czy­my też, dla­cze­go tak waż­ne jest uczest­nic­two w samym festi­wa­lu.

Muzycz­ny nie­zbęd­nik z wyka­zem pre­mier z tego tygo­dnia to tym razem: Cow­boy Jun­kies, Jon Bati­ste, Sam Evian, Japa­ne­se Bre­ak­fast, Lora­ine James feat. Le3 Black, Low, Mad Foxes, Ours, Pa Salieu feat. Slow­thai, Róża, Sne­aky Jesus, Sofi Tuk­ker feat. Ama­dou & Mariam, Squ­id, The Hics, Wale­rian. War­to, że odbior­cy mają­cy zale­gło­ści z poprzed­ni­mi odcin­ka­mi „Stro­ny A, stro­ny B” posłu­cha­li przed festi­wa­lem tych odcin­ków, któ­re przy­go­to­wu­ją do wyda­rze­nia. Szcze­gól­nie „Ostat­niej Sta­cji”!

 

Dołącz do wyda­rze­nia na face­bo­oku

Zobacz stro­nę Sta­cji Lite­ra­tu­ra

Wes­przyj orga­ni­za­cję festi­wa­lu