książki / POEZJE

Połów. Poetyckie debiuty 2011

Adrian Sinkowski

Grzegorz Jędrek

Jakub Głuszak

Joanna Żabnicka

Kamil Brewiński

Katarzyna Fetlińska

Katarzyna Kaczmarek

Maciej Burda

Maciej Taranek

Szymon Domagała-Jakuć

Fragmenty książki Poetyckie debiuty 2011, która ukazała się nakładem Biura Literackiego 15 lutego 2012 roku.

Biuro Literackie kup książkę na poezjem.pl

Kamil Bre­wiń­ski

 

Pindrzenie

 

Dzi­siaj jestem nie­bie­ski, możesz mnie koja­rzyć
z morzem, nie­bem lub wodą, zadzwo­nić na suki
i zgło­sić wąt­pli­wo­ści, tak dłu­go się sta­ra­my
coś o sobie powie­dzieć – tu pomysł się koń­czy,
a zaczy­na poezja. Pro­szę o wers ciszy.

Dzię­ku­ję, dzi­siaj jestem nie­bie­ski jak toto?
Sen jest spę­dzo­ny z powiek, łasi się do lustra,
kie­dy tępą żylet­ką zdra­pu­ję ten kolor
z nie­by­łe­go obiek­tu – coś jak­by boisko,
oczy­wi­ście do polo, a może do dia­bła?
Tutaj pomysł się koń­czy, sen zmie­nił się w lipiec,
więc rodzę się na nowo, sto­ję pod prysz­ni­cem,
woda spłu­ku­je reszt­ki: mura­wę i konie,
całą try­bu­nę vipów podob­nych do dia­bła?
Pró­bu­jesz odpa­lić auto, a klu­czyk jest z lodu,
woda, nie­bo i morze w małym, kru­chym soplu,
kil­ka­dzie­siąt spo­so­bów powie­dze­nia – jestem,

dzię­ku­ję.

 


 

Maciej Bur­da

 

Z cyklu „Wiersze dla ufo. Zwiastun”

 

II.

 

(frag­ment pie­śni Bab­ci Szu­fli)

wie­czo­rem Irek przy­no­si mete­or
nad pla­cem wol­no­ści do góry go wzno­si
przy­zy­wa kosmos, by po kamień wró­cił
o powrót po kamień Irek kosmos pro­si

żule pod­no­szą zwy­kłe kamie­nie
do mete­orów nie­po­dob­ne wca­le
nie mają kogo o powrót popro­sić
kamie­nie w kie­sze­nie wrzu­ca­ją nie­dba­le

kamie­ni nazbie­rał też ksiądz – piel­grzym mło­dy
co san­dał popra­wiał, w brud­ną patrząc sto­pę
wezmę, kie­dyś rzu­cę – pomy­ślał zmę­czo­ny
kie­dyś w kogoś rzu­cić wiel­ką mam ocho­tę

potem prze­chod­nie zbie­ra­ją kamie­nie
kil­ku jak Irek do góry je wzno­si
inni jak żule wpy­cha­ją w kie­sze­nie
więk­szość jak ksiądz – by porzu­cać nosi

 


 

Szy­mon Doma­ga­ła-Jakuć

 

Głos Anioła Bożego, orędzie idące jak błyskawica od Pana Boga Świętego, a dane do rozgłoszenia prostaczkowi w mieście Łodzi A.D. 2012

 

„A pycha ser­ca twe­go zwio­dła cie­bie, któ­ry
miesz­kasz w jaski­niach skal­nych, któ­ry na
wyso­ko­ści zało­ży­łeś swo­ją sie­dzi­bę, któ­ry
mówisz w swym ser­cu: Któż mię strą­ci na
zie­mię? Choć­byś wzniósł się jak orzeł, i
choć­byś nawet mię­dzy gwiaz­da­mi zało­żył
swo­je gniaz­do – stam­tąd Ja strą­cę cie­bie –
wyrocz­nia Pana.”
Księ­ga Abdia­sza 4:4

 

 

Kocham Kut­no, na Łódź cho­ru­ję. Cho­ro­ba ta ma zapach roz­pła­ta­ne­go gołę­bia.
Rów­na miło­ści sil­nie usa­dza wika­riu­sza, gdzie jest miej­sce jego,
zgod­nie z hasłem księ­ża na księ­życ, niech oni będą nad nami,
tak jak gra nad nami ich szpa­chla świę­co­na, żebym w Łodzi ich nie widział,
jak wycią­ga­ją bia­ło-żół­tą cho­rą­giew z ucha pose­sji.
Mia­sto zaśli­nio­ne, tra­twa w ich ręku jak oręż, jak trup jest biskup.
Rzym kar­mi się przy­ga­szo­ną żywi­cą, od lewa się żegna z praw­dzi­wym Bogiem,
chce prze­żyć na ple­cach naro­du, któ­ry co nie­dzie­lę zja­da swo­je­go Boga
i pra­wa usta­la kopy­ta­mi osłów. Sejm to miej­sce, gdzie zwi­sa krzyż,
na nim wisiał ten, któ­re­go wymie­nio­no na sie­dzi­by znacz­ne pod słoń­cem.
Roma locu­ta, cau­sa fini­ta. Drży nadal naród przed Rzy­mem,
twier­dzi, że trze­ba leżeć, że tak wygod­niej, sza­nu­je i uda­je, że sza­nu­je.
Mówi się po kra­ju: kto pierw­szy otrze­pie kola­no, ten prze­gra, zosta­nie zawró­co­ny.
My jeste­śmy, zbie­ra­my się, pozna­je­my po oczach, śmierć Rzy­mo­wi prze­po­wia­da­my,
wodę Boga ludziom dobrej woli, słod­ka to woda, wzmac­nia ona
w podró­ży na dobre zgro­ma­dze­nie. Niech osią­dą bez­piecz­nie na macy zie­mi,
jak sza­rań­cza, jak bro­kat, w Pol­sce, kra­ju ludzi moral­nych i obsra­nych traw­ni­ków.
W Pol­sce, kra­ju cie­mię­żo­nych wła­snym bał­wo­chwal­stwem.
Papa est homo, każ­dy kolej­ny kocha sła­wę swe­go jak sie­bie same­go,
ster­czy z imion budyn­ków Rzpli­tej, a one nie pysz­nie­ją od tego.
Jan Paweł II dopie­ro po śmier­ci stał się czło­wie­kiem praw­dzi­wie posą­go­wym.
Papież-czło­wiek. Papież-kalen­darz. Nauczał Chry­stus: jeden Ojciec Świę­ty,
ten w nie­bie, lecz w Rzy­mie poczy­nio­no wła­sne komen­ta­rze,
iż dla czło­wie­ka Bogiem ma być ten, któ­ry będzie nawo­zem dla zie­mi,
a z któ­rej to chciał się wznieść aż do nie­ba.
Twój kraj spóź­nio­ny za Bogiem, mię­so let­nie dla Odwiecz­ne­go,
kro­ki ich pręd­kie, lecz nie wybio­rą dro­gi pod­bi­tej, pro­stej dla sto­py ciche­go.
Na Jasną bie­gną do sami­cy, któ­ra nie da nic z koro­ny bied­ne­mu,
z suk­ni swej nie zre­zy­gnu­je, za to chęt­nie poże­ra kolej­ne dat­ki.
Głu­pi kraj, któ­ry jest jak owca pod złym paste­rzem,
taki będzie ją przy­na­glał, by nadal łak­nę­ła.
Z dala od Boga, któ­ry umie obwa­ro­wać pokój wier­ne­go.

 


 

Kata­rzy­na Fetliń­ska

 

In Absentia

 

Herzens­schat­zi, komm. Bim, bam, bom, fan­tom, symp­tom,
mono­chrom. Pły­nie prom

ku lep­sze­mu świa­tłu, ku świe­tla­ne­mu lepiej, ku świa­tłym
leka­rzom. Lepiej, lepiej, piej

kogu­ci­ku o pozle­pia­nych piór­kach. Pia­no. Pia­sek w bucie
i wśród piar­ży­stych żyznych

nie do koń­ca ziem. Myślę wiersz, piszę list, wwier­cam
się. Wie­rzę w wiersz. Stop­nie

nasy­ce­nia słów. Sto­pię ska­łę, ska­mie­li­nę, zmie­lę kamień,
skła­mię. Herzens­schat­zi, komm

ommm. Opłot­ki, plot­ki, pło­dy. Kolum­ny. Kne­ble, kne­dle, krew
i krew­ne w opła­ka­nym sta­nie. Lepiej?

Lepiej? Wier­cą się kwo­ki, obra­sta­my w piór­ka. Jak to się sta­ło,
że znio­słaś jajo? Ja? Jo. Jadło

mają dobre. Lep­sze. Lep­sze świa­tło. Uwie­ra w sto­py. Spod
koł­dry. Księż­nicz­ka na ziarn­ku

pył­ku, kurzu, krwi. Krwa­wi. Rwie krat­ko­wa­ne kart­ki. Kra­ty
w oknach. Pta­ki skła­da­ją jaja

na kamie­niu. Kamień na kamie­niu na kamie­niu kar­mień.
Car­men. Haba­ne­ra. Ope­ra

pia­no. Pija­no krwa­wą mery. Zęby czte­ry, powy­ry­wa­ne
wło­ski. Pia­sek i krew. Świa­tło

mię­dzy pal­ca­mi stóp. Stop. Tup tup. Stop. Herzens­schat­zi
komm. Bim, bom. Brom. Bro­mek

pota­su. Pot. Potem pió­ro, wygię­ta sta­lów­ka. Oknów­ka
budu­je kra­ty z pia­sku i śli­ny.

Liny. Wwier­ca­ją się w cia­ło. Czo­ło. Mało, mało. Lało. Nie
ma świa­tła, a ja bez butów. Bło­to

zamiast pia­sku. Zmo­kłe kury dzio­bią mokrą zie­mię. Gry­zą
zie­mię. Lekarz gry­zie pió­ro,

wier­ci się. Ssie. Psie! Zamknij się. Mknij. Mknij, milk­nij
we mgle. Nad szklan­ką mle­ka,

pod pie­rzy­ną. Świa­tło. Sztucz­ne. Ucz się. Kła­miesz, nie
pada pod psem. Miłość jest nie­sfor­nym

pta­kiem. Kogu­ci­kiem. Pie­je i bie­rze. Kąpie­le w pia­sku
odmie­rza­ją czas. Bim-bom

Herzens­schat­zi, komm. Prom odpły­wa. Odpły­wam
i opły­wam w wier­sze. Piach

pod sto­pa­mi. Czas pozle­pia­ny u nasa­dy piór. Upiór
upar­ty. Opar­ty o kra­ty,

o kar­ty. O kry. O Car­men, wywróż mi kar­mi­no­wej
krwi. Lepiej. Lepiej mi,

Herzens­schat­zi. Komm. Dop­pel­herz. Dop­pel­gän­ger,
Dop­pel­sch­mertz. Nigdy nie wiersz, nie wiesz,

nie wierz łzom. Bim, bom, pia­nie. Komm komm komm.

 


 

 

Jakub Głu­szak

 

Zmienić narrację tożsamościową niczym kobieta

 

zmie­nia­ją­ca nar­ra­cję toż­sa­mo­ścio­wą:
pier­si wez­bra­ne pokar­mem, hip­no­tycz­ny roz­ko­łys bio­der,
sil­ne, sęka­te dło­nie, węzły mię­śni rysu­ją się pod skó­rą.

Niski, lek­ko ochry­pły, zmy­sło­wy głos:
Zmie­nić nar­ra­cję toż­sa­mo­ścio­wą niczym
fascy­nu­ją­ce dziew­czę­ta. Roz­czu­la­ją­ce dziew­czę­ta, jak
te w zamszo­wych pan­to­flach:

łok­cie jak zeló­wy, aż sma­ru­ję kre­mem do pięt! Moja kobie­cość
wyma­ga sza­cun­ku do samej sie­bie – weź się, szma­to, sza­nuj: nie pro­muj
agre­sji, roz­wią­zło­ści i cham­stwa wśród chłop­ców. Nie zmie­niaj
nar­ra­cji toż­sa­mo­ścio­wej – kto kat, kto ofia­ra, kto jest sam sobie win­ny.

Win­na. Szcze­gól­ny przy­rost masy mię­śnio­wej
nastę­pu­je już w wie­ku kil­ku­na­stu lat, jed­nak wokół klat­ki pier­sio­wej i bio­der
odkła­da się głów­nie tłuszcz. Otłusz­czo­ne bio­dra
wymu­sza­ją zmia­nę nar­ra­cji toż­sa­mo­ścio­wej niczym

Chry­stus nazy­wa­ją­cy cię naczy­niem: każ­dy zespół tka­nek nabie­ra życia,
pod­mio­to­wość zysku­ją włók­na mię­śni, macać
bez pozwo­le­nia już nie moż­na. Ale jeśli tema­tem deba­ty spo­łecz­nej będzie
roz­bi­te naczy­nie, wymu­si to fun­da­men­tal­ną zmia­nę nar­ra­cji toż­sa­mo­ścio­wej -

dopusz­cze­nie do gło­su grup dotąd sys­te­ma­tycz­nie mar­gi­na­li­zo­wa­nych,
miło­śni­ków gło­śnej muzy­ki, posia­da­czy nazbyt kości­stych bio­der.
Zmie­nić nar­ra­cję toż­sa­mo­ścio­wą
niczym.

Raz na zawsze: nie­chaj język wyra­ża rze­czy­wi­stość, niech Kobie­ta
będzie hono­ro­wa i czy­sta, nie­chaj naoli­wio­ne splo­ty jej mię­śni
prę­żą się w goto­wo­ści nie­wstrzy­ma­ne­go ruchu, niech
bydło roga­te będzie hodo­wa­ne nie tyl­ko na mię­so,

lecz głów­nie na mle­ko. Niech głos
zabio­rą kobie­ty hip­no­ty­zu­ją­ce jak
Elvis, a my tym­cza­sem
ustal­my raz na zawsze wspól­ną nar­ra­cję toż­sa­mo­ścio­wą,

któ­ra w jed­no połą­czy Pola­ków wszel­kich reli­gii, ras,
naro­do­wo­ści, płci, tkan­kę łącz­ną, kości, mię­so.
Będzie to cie­ka­wy zabieg, któ­ry zro­dzi wie­le kon­tek­stów, np.

głos docho­dzą­cy znad bio­der:
seku­la­ry­za­cja, anty­kon­cep­cja i powszech­na opie­ka zdro­wot­na
nega­tyw­nie wpły­nę­ły na jakość chrze­ści­jań­skich macic
tym­cza­sem maci­ce muzuł­mań­skie co roku rodzą tysią­ce nowych wyznaw­ców.

Zmień­my tę nar­ra­cję toż­sa­mo­ścio­wą:
bądź niczym koza o tysiącu mło­dych, niech nie koń­czy się
festi­wal bio­der, a mię­so pol­skich świń
zago­ści na sto­łach świa­ta.

 


 

Grze­gorz Jędrek

 

[I osłonisz mi prześwietlone oczy]

 

I osło­nisz mi prze­świe­tlo­ne oczy,
kie­dy mnie spie­ni świa­tło.
Prze­sze­dłem się po pustym;

puste nie­bie­sko pło­nie.
Zmo­kłem, więc zdar­łaś ze mnie
pona­kle­ja­ne kart­ki.

Tutaj jest nie­po­trzeb­ne
ich żył­ko­wa­te jarze­nie.
Żyje­my w cie­ka­wych cza­sach,

być może czu­łość skó­ry
ochro­ni nas przed popio­łem
po prze­pa­lo­nych zda­niach.

Pry­ska­ją sen­sem.

 


 

Kata­rzy­na Kacz­ma­rek

 

anonimowa towianka (dagerotyp)

 

Widzie­li kome­tę: ogrom­ne­go, zdro­we­go, dźwi­gał na war­ko­czu
służ­ki i cho­zjaj­ki, kolum­ny duchów żeń­skich cie­plut­kie jak tune­le,
w któ­re wpły­wa­li we śnie. Kie­ru­nek: Adam­pol­ska, a potem auto­stra­dą
do Utra­ta-Skła­du, gdzie na nie­ro­bów cze­ka­ją czie­re­zwy­czaj­ne pochwy:
goź­dzik kar­tu­zek skal­ny i widło­ster­na żoł­na. Cze­mu zwle­ka­my, mój bra­cie?
Idea roz­wi­nię­ta. Dla­cze­go, kie­dy doty­kam cię za uchem i pytam,
skąd przy­cho­dzi, co prze­ta­cza, czu­jesz mnie zie­mią?
I odpo­wia­dasz mi, że nic, że my?

 


 

Adrian Sin­kow­ski

 

Sponad

 

Tak, gra­ni­ce są płyn­ne. Bar­dziej niż z począt­ku
mogło się nam wyda­wać. Rze­ka ury­wa się
na foto­gra­fii, jak­by sina, w lewym rogu
widać jesz­cze dziu­ra­wiec, na któ­ry pada­ją

nasze cie­nie, sto­ją­cych tyłem do sito­wia,
wbi­te­go w jed­ną z odnóg rze­ki (mimo wia­tru
trzci­ny sto­ją na bacz­ność). Gra­ni­ce nie są tym,
czym się wyda­ją: szkol­ne zdję­cie sprzed sied­miu lat,

gdy chwy­ta­my się dło­ni, ty chwy­tasz za cie­pły
kubek, w któ­rym parzy się her­ba­ta, być może
her­ba­ta z wkła­dem, ale dzi­siaj – prze­stań robić
sobie lub komuś nadzie­ję – nikt tego nawet

nie spraw­dzi. Ani pamięć, ani wzrok, po któ­rym
mógł­bym, jeśli zapa­lisz świa­tło i przy­nie­siesz
oku­la­ry z poko­ju, spo­dzie­wać się wie­le:
choć­by roz­po­zna­nia miej­sca. Ale nie tego.

 


 

Maciej Tara­nek

 

Czysty węgiel

 

Oto idea NSZZ Soli­dar­ność: a ja to pier­do­lę, nie robię.
Oto Otton. Gnie­zno, Gdańsk, gusła. Teraz wiem gdzie,
w któ­rym wnę­trzu, któ­rej świą­ty­ni, szu­kać począt­ku.
Jak zacząć pierw­sze zda­nie, cytu­jąc ze wszyst­kich kro­nik.
Sto­li­ku, krę­ta ścież­ko wio­dą­ca brze­giem pro­stej rze­ki, i ty
pod­ku­lo­ny ogo­nie języ­ka, nakryj­cie się. Gdyż nie­raz przy­szło
mi tłu­ma­czyć dia­lekt pola. Miesz­ka­jąc, mie­sza­jąc się wza­jem
z bóstwa­mi. Ucztu­jąc spo­łem. Piłem, tań­czy­łem wokół ogni­ska,
jak­by robi­ły to hor­dy dzi­kich pogan, jak­by krę­ci­ły się ich spód­ni­ce.
I wte­dy, u ujścia tego wiru, odna­la­złem sie­bie i uśmiech­ną­łem się.

 


 

Joan­na Żab­nic­ka

 

Zrzucić na sen

 

Pro­mien­ne dzie­ci, któ­re na chwi­lę
poja­wią się tutaj, żują
kosmy­ki wło­sów naj­bliż­sze policz­kom.
One potem, takie wil­got­ne, przy­wie­ra­ją
do twa­rzy, gdy odwra­cam ją do słoń­ca.

Ich rącz­ki usy­cha­ją, nóż­ki prze­cho­dzą
w proch, choć nie tędy dro­ga.
Wte­dy wła­śnie przy­cho­dzi po wszyst­kich –
takich zapad­nię­tych w sobie – pora­nek
i zabie­ra sen­ne dzie­ci,

któ­re są tu wciąż
pre­ten­sjo­nal­ną figu­rą, podob­nie jak nie­praw­do­po­dob­ny spór o to, któ­re z nich
- słoń­ce czy księ­życ –
zro­bio­ne jest z soli. Tak, chcia­łam to wyja­śnić.
Zosta­wi­łam twarz wysta­wio­ną
na wędrów­kę świa­teł, lecz czy język
powie, jaki mają smak?

O autorach i autorkach

Adrian Sinkowski

ur. w 1984 roku. Poeta, z wykształcenia bibliotekarz, z zawodu copywriter. Autor tomików Raptularz (2016) i Atropina (2018), wydanych w Bibliotece „Toposu”. Wyróżniony w konkursie Dolina Kreatywna (2008), laureat projektu Połów (2011), otrzymał nominacje do Nagrody Literackiej m.st. Warszawy (2017) i Orfeusza (2019). Debiutował w 2005 r. w „Pograniczach”, od tego czasu publikował m.in. w pismach „Arcana”, „Dwutygodnik”, „Kultura Liberalna”, „Odra”, „Twórczość”, „Więź”, „Zeszyty Literackie”, a także na łamach „Tygodnika Powszechnego” i „Uważam Rze”. Redaktor, z czasem współpracownik kwartalnika literackiego „Wyspa” (2007‒2017) oraz „Frondy Lux” (2013‒2016). Stypendysta m.st. Warszawy (2013) oraz MKiDN (2017) w dziedzinie literatury.

Grzegorz Jędrek

Urodzony w 1988 roku. Pracownik Katedry Teorii i Antropologii Literatury KUL, wydał tom poetycki Badland, w przygotowaniu znajduje się jego książka o poezji cybernetycznej Zaburzenia interfejsu przyjemności. Autor bloga o PR, marketingu i kulturze:wniedoczasie.pl. Współzałożyciel Inicjatywy Dworzec Wschodni.

Jakub Głuszak

ur. w 1982 r., tłumacz, programista, poeta. Często mylony z popularniejszym, młodszym i przystojniejszym Jakubem Głuszakiem ‒ trenerem siatkarskim.

Joanna Żabnicka

Poetka o ciągotkach dramatycznych. Jej wiersze przeczytać można było m. in. w „Arteriach”, „Czasie Kultury”, „Dwutygodniku.com”, „Elewatorze” i „Tygodniku Powszechnym”. Niebawem ukaże się jej debiutancki tomik, Ogrodnicy z Marly.

Kamil Brewiński

Poeta. Absolwent filologii polskiej Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. Wiersze publikował m.in. w „Wakacie”, „Kresach”, „Odrze”. Mieszka w Lublinie.

Katarzyna Fetlińska

Urodzona 15 czerwca 1991 w Ciechanowie.W 2011 roku została laureatką projektu „Połów. Poetyckie debiuty”. Autorka tomów poetyckich „Glossolalia” (2012) oraz „Sekstaśmy” (2015), wydanych nakładem Biura Literackiego. Ukończyła filologię angielską na Uniwersytecie Warszawskim. Mieszka w Warszawie.

Katarzyna Kaczmarek

ur. w 1988 roku w Toruniu, absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego i Université Paris-Sorbonne. Laureatka konkursów literackich, m.in. VII OKP im. R. M. Rilkego (Grand Prix) i XVIII OKP im. R. Wojaczka (I nagroda), finalistka projektu Połów 2011 i XVIII OKP im. Jacka Bierezina. Mieszka w Warszawie, zajmuje się produkcją i komunikacją wydarzeń kulturalnych.

Maciej Burda

Urodzony w 1975 roku. Poeta. Publikował m.in. w „Pocztówkach Literackich” i „Odrze”. Autor bloga „Alice in Chains” poświęconego problemom procesu karnego i więziennictwa. Adwokat. Mieszka w Krakowie.

Maciej Taranek

Urodzony w 1986 roku. Poeta, student. Publikował w almanachach i prasie literackiej. Wydał tom repetytorium (2013), nominowany do Wrocławskiej Poetyckiej Nagrody Silesius w kategorii debiut roku. Mieszka we Wrocławiu.

Szymon Domagała-Jakuć

Urodzony w 1980 roku. Poeta. W Ogólnopolskim Konkursie Poetyckim im. Jacka Bierezina nominowany był do nagrody głównej i otrzymał nagrodę publiczności. Jest laureatem konkursu Połów 2011 dla autorów przed debiutem książkowym. W 2013 roku wydał swój pierwszy tom, Hotel Jahwe. Mieszka w Łodzi.

Powiązania

z głębi czasu

utwory / premiery w sieci Jakub Głuszak

Pre­mie­ro­wy zestaw wier­szy Jaku­ba Głu­sza­ka z głę­bi cza­su. Pre­zen­ta­cja w ramach pro­jek­tu „Dru­ga książ­ka 2020”.

Więcej

Poetycka książka trzydziestolecia: rekomendacja nr 24

debaty / ankiety i podsumowania Adrian Sinkowski

Głos Adria­na Sin­kow­skie­go w deba­cie „Poetyc­ka książ­ka trzy­dzie­sto­le­cia”.

Więcej

Wiersz doraźny: Gwatemala

utwory / premiery w sieci Różni autorzy

Fina­ło­wy zestaw „Wier­szy doraź­nych 2018” autor­stwa Jaku­ba Głu­sza­ka, Paw­ła Har­len­de­ra, Aglai Jan­czak, Anto­ni­ny Mał­go­rza­ty Tosiek, Alek­san­dra Tro­ja­now­skie­go, Jaku­ba Pszo­nia­ka.

Więcej

Bokser

dzwieki / RECYTACJE Maciej Taranek

Wiersz z anto­lo­gii Połów. Poetyc­kie debiu­ty 2011, zare­je­stro­wa­ny pod­czas spo­tka­nia „Połów 2011” na festi­wa­lu Port Wro­cław 2012.

Więcej

Druga książka

nagrania / stacja Literatura Różni autorzy

Spo­tka­nie autor­skie „Dru­ga książ­ka” z udzia­łem Sła­wo­mi­ra Elsne­ra, Jaku­ba Głu­sza­ka, Szy­mo­na Słom­czyń­skie­go i Pau­li­ny Mało­chleb w ramach festi­wa­lu Sta­cja Lite­ra­tu­ra 21.

Więcej

Polityczna, niepartyjna?

nagrania / stacja Literatura Różni autorzy

Spo­tka­nie autor­skie „Poli­tycz­na, nie­par­tyj­na?” z udzia­łem Kami­li Janiak, Macie­ja Taran­ka, Toma­sza Bąka i Mar­ty Koron­kie­wicz w ramach festi­wa­lu lite­rac­kie­go Sta­cja Lite­ra­tu­ra 21.

Więcej

Tragedio, trwaj!

recenzje / IMPRESJE Joanna Żabnicka

Esej Joan­ny Żab­nic­kiej, towa­rzy­szą­cy pre­mie­rze książ­ki Tra­ge­dia czło­wie­ka Imre Madácha, wyda­nej w prze­kła­dzie Boh­da­na Zadu­ry w Biu­rze Lite­rac­kim w wer­sji papie­ro­wej 6 paź­dzier­ni­ka 2014 roku, a w wer­sji elek­tro­nicz­nej 10 kwiet­nia 2017 roku.

Więcej

Hieronim Bosch Wyjmowanie kamienia szaleństwa

dzwieki / RECYTACJE Katarzyna Kaczmarek

Wiersz z anto­lo­gii Połów. Poetyc­kie debiu­ty 2011, zare­je­stro­wa­ny pod­czas spo­tka­nia „Połów 2011” na festi­wa­lu Port Wro­cław 2012.

Więcej

Sublimacja zysku

dzwieki / RECYTACJE Kamil Brewiński

Wiersz z anto­lo­gii Połów. Poetyc­kie debiu­ty 2011, zare­je­stro­wa­ny pod­czas spo­tka­nia „Połów 2011” na festi­wa­lu Port Wro­cław 2012.

Więcej

Z płótna Bacona

dzwieki / RECYTACJE Grzegorz Jędrek

Wiersz z anto­lo­gii Połów. Poetyc­kie debiu­ty 2011, zare­je­stro­wa­ny pod­czas spo­tka­nia „Połów 2011” na festi­wa­lu Port Wro­cław 2012.

Więcej

Uwaga

dzwieki / RECYTACJE Adrian Sinkowski

Wiersz z anto­lo­gii Połów. Poetyc­kie debiu­ty 2011, zare­je­stro­wa­ny pod­czas spo­tka­nia „Połów 2011” na festi­wa­lu Port Wro­cław 2012.

Więcej

Historia trzecia

dzwieki / RECYTACJE Maciej Burda

Wiersz z anto­lo­gii Połów. Poetyc­kie debiu­ty 2011, zare­je­stro­wa­ny pod­czas spo­tka­nia „Połów 2011” na festi­wa­lu Port Wro­cław 2012.

Więcej

In Absentia

dzwieki / RECYTACJE Katarzyna Fetlińska

Wiersz z anto­lo­gii Połów. Poetyc­kie debiu­ty 2011, zare­je­stro­wa­ny pod­czas spo­tka­nia „Połów 2011” na festi­wa­lu Port Wro­cław 2012.

Więcej

Szataniarz

dzwieki / RECYTACJE Maciej Taranek

Wiersz z anto­lo­gii Połów. Poetyc­kie debiu­ty 2011, zare­je­stro­wa­ny pod­czas spo­tka­nia „Połów 2011” na festi­wa­lu Port Wro­cław 2012.

Więcej

Trochę ziemia nieznana

wywiady / o książce Jakub Głuszak Joanna Mueller

Roz­mo­wa Joan­ny Muel­ler z Jaku­bem Głu­sza­kiem, towa­rzy­szą­ca pre­mie­rze książ­ki 21 wier­szy miło­snych, wyda­nej w Biu­rze Lite­rac­kim 12 lip­ca 2016 roku.

Więcej

Miłość prywatna, miłość polityczna

recenzje / KOMENTARZE Jakub Głuszak

Komen­tarz Jaku­ba Głu­sza­ka w ramach cyklu „Histo­ria jed­ne­go tłu­ma­cze­nia”, towa­rzy­szą­cy pre­mie­rze książ­ki 21 wier­szy miło­snych, wyda­nej w Biu­rze Lite­rac­kim 11 lip­ca 2016 roku.

Więcej

Duchy Miasta są mi przychylne

wywiady / Jakub Skurtys Szymon Domagała-Jakuć

Roz­mo­wa Jaku­ba Skur­ty­sa z Szy­mo­nem Doma­ga­łą-Jaku­ciem. Pre­zen­ta­cja w ramach cyklu tek­stów zapo­wia­da­ją­cych anto­lo­gię Zebra­ło się śli­ny. Nowe gło­sy z Pol­ski, któ­ra uka­że się w Biu­rze Lite­rac­kim.

Więcej

Odrodzenie we krwi

recenzje / KOMENTARZE Szymon Domagała-Jakuć

Autor­ski komen­tarz Szy­mo­na Doma­ga­ły-Jaku­cia w ramach cyklu „Histo­ria jed­ne­go wier­sza”. Pre­zen­ta­cja w ramach cyklu tek­stów zapo­wia­da­ją­cych anto­lo­gię Zebra­ło się śli­ny. Nowe gło­sy z Pol­ski, któ­ra uka­że się w Biu­rze Lite­rac­kim.

Więcej

Głos Anioła Bożego

dzwieki / RECYTACJE Szymon Domagała-Jakuć

Wiersz z anto­lo­gii Połów. Poetyc­kie debiu­ty 2011, zare­je­stro­wa­ny pod­czas spo­tka­nia „Połów 2011” na festi­wa­lu Port Wro­cław 2012.

Więcej

Bez polskich znaków

wywiady / o pisaniu Maciej Taranek Marta Koronkiewicz

Roz­mo­wa Mar­ty Koron­kie­wicz z Macie­jem Taran­kiem. Pre­zen­ta­cja w ramach cyklu tek­stów zapo­wia­da­ją­cych anto­lo­gię Zebra­ło się śli­ny. Nowe gło­sy z Pol­ski, któ­ra uka­że się w Biu­rze Lite­rac­kim.

Więcej

nomenklatura

utwory / zapowiedzi książek Maciej Taranek

Frag­ment zapo­wia­da­ją­cy anto­lo­gię Zebra­ło się śli­ny. Nowe gło­sy z Pol­ski, któ­ra uka­że się w Biu­rze Lite­rac­kim.

Więcej

Wiersz dla Andrzeja Franaszka

recenzje / KOMENTARZE Maciej Taranek

Autor­ski komen­tarz Macie­ja Taran­ka w ramach cyklu „Histo­ria jed­ne­go wier­sza”. Pre­zen­ta­cja w ramach cyklu tek­stów zapo­wia­da­ją­cych anto­lo­gię Zebra­ło się śli­ny. Nowe gło­sy z Pol­ski, któ­ra uka­że się w Biu­rze Lite­rac­kim.

Więcej

Czy żyjemy na Korei?

wywiady / o książce Różni autorzy

Roz­mo­wa Prze­my­sła­wa Roj­ka z Anną Mar­chew­ką, Prze­my­sła­wem Koniu­szym, Dawi­dem Buj­no i Grze­go­rzem Jędr­kiem, towa­rzy­szą­ca pre­mie­rze e‑booka Życie na Korei Andrze­ja Sosnow­skie­go, wyda­ne­go w Biu­rze Lite­rac­kim 18 kwiet­nia 2016 roku.

Więcej

Cztery razy (o) Naraz

recenzje / KOMENTARZE Różni autorzy

Komen­ta­rze Mar­ty Pod­gór­nik, Kata­rzy­ny Fetliń­skiej, Anny Kału­ży, Roma­na Hone­ta do wier­szy z książ­ki Julii Szy­cho­wiak Naraz, wyda­nej w Biu­rze Lite­rac­kim 4 kwiet­nia 2016 roku.

Więcej

Będzie

dzwieki / RECYTACJE Joanna Żabnicka

Wiersz z anto­lo­gii Połów. Poetyc­kie debiu­ty 2011, zare­je­stro­wa­ny pod­czas spo­tka­nia „Połów 2011” na festi­wa­lu Port Wro­cław 2012.

Więcej

Gorgiasz

dzwieki / RECYTACJE Grzegorz Jędrek

Wiersz z anto­lo­gii Połów. Poetyc­kie debiu­ty 2011, zare­je­stro­wa­ny pod­czas spo­tka­nia „Połów 2011” na festi­wa­lu Port Wro­cław 2012.

Więcej

[Zmienić narracją tożsamościową niczym kobieta]

dzwieki / RECYTACJE Jakub Głuszak

Wiersz z anto­lo­gii Połów. Poetyc­kie debiu­ty 2011, zare­je­stro­wa­ny pod­czas spo­tka­nia „Połów 2011” na festi­wa­lu Port Wro­cław 2012.

Więcej

Parnas

dzwieki / RECYTACJE Kamil Brewiński

Wiersz z anto­lo­gii Połów. Poetyc­kie debiu­ty 2011, zare­je­stro­wa­ny pod­czas spo­tka­nia „Połów 2011” na festi­wa­lu Port Wro­cław 2012.

Więcej

Komentarz do wiersza „Kraksa”

recenzje / KOMENTARZE Katarzyna Fetlińska

Autor­ski komen­tarz Kata­rzy­ny Fetliń­skiej do wier­sza „Krak­sa” z książ­ki Sek­sta­śmy, któ­ra uka­za­ła się 21 czerw­ca nakła­dem Biu­ra Lite­rac­kie­go.

Więcej

Język uwagi

recenzje / IMPRESJE Joanna Żabnicka

Esej Joan­ny Żab­nic­kiej towa­rzy­szą­cy pre­mie­rze książ­ki Sek­sta­śmy Kata­rzy­ny Fetliń­skiej, któ­ra uka­za­ła się 23 wrze­śnia 2015 roku nakła­dem Biu­ra Lite­rac­kie­go.

Więcej

Chciałabym, żeby żywi ludzie byli mniej martwi

wywiady / o książce Bronka Nowicka Katarzyna Fetlińska

Roz­mo­wa Kata­rzy­ny Fetliń­skiej z Bron­ką Nowic­ką, towa­rzy­szą­ca pre­mie­rze książ­ki Nakar­mić kamień, wyda­nej 29 czerw­ca 2015 roku w Biu­rze Lite­rac­kim.

Więcej

Dziennik podróży (jednodniowej) na Wyspy

recenzje / IMPRESJE Katarzyna Fetlińska

Esej Kata­rzy­ny Fetliń­skiej towa­rzy­szą­cy pre­mie­rze anto­lo­gii poetek bry­tyj­skich Poet­ki z Wysp w wybo­rze i prze­kła­dzie Jerze­go Jar­nie­wi­cza oraz Mag­dy Hey­del, któ­ra uka­za­ła się 11 maja 2015 roku nakła­dem Biu­ra Lite­rac­kie­go.

Więcej

Rzecz o guzikach, rzecz o litości

debaty / ankiety i podsumowania Grzegorz Jędrek

Głos Grze­go­rza Jędr­ka w deba­cie „Jaką Pol(s)kę zoba­czy­li z dru­giej stro­ny lustra”.

Więcej

Niezwyczajna zwyczajność kobiecości

debaty / ankiety i podsumowania Adrian Sinkowski

Głos Adria­na Sin­kow­skie­go w deba­cie „Jaką Pol(s)kę zoba­czy­li z dru­giej stro­ny lustra”.

Więcej

Jeśli to przez tę rozmowę w korytarzu

wywiady / o książce Filip Zawada Katarzyna Fetlińska

Z Fili­pem Zawa­dą o książ­ce Trzy ścież­ki nad jed­ną rze­ką sumu­ją się roz­ma­wia Kata­rzy­na Fetliń­ska.

Więcej

Swoimi słowami

wywiady / o pisaniu Katarzyna Fetlińska Marta Podgórnik

Roz­mo­wa Kata­rzy­ny Fetliń­skiej z Mar­tą Pod­gór­nik, towa­rzy­szą­ca pre­mie­rze książ­ki Nic o mnie nie wiesz, wyda­nej nakła­dem Biu­ra Lite­rac­kie­go w 2012 roku.

Więcej

Komentarz do wiersza „In Absentia”

recenzje / KOMENTARZE Katarzyna Fetlińska

Autor­ski komen­tarz Kata­rzy­ny Fetliń­skiej do wier­sza „In Absen­tia” z książ­ki Glos­so­la­lia, któ­ra uka­za­ła się 21 czerw­ca 2012 roku nakła­dem Biu­ra Lite­rac­kie­go.

Więcej

Pan od jesieni. Słowo o Leopoldzie Staffie

recenzje / IMPRESJE Joanna Żabnicka

Esej Joan­ny Żab­nic­kiej towa­rzy­szą­cy pre­mie­rze książ­ki Wysze­dłem szu­kać Leopol­da Staf­fa w wybo­rze Justy­ny Bar­giel­skiej, wyda­nej w Biu­rze Lite­rac­kim 31 maja 2012 roku.

Więcej

Szkic o szkicu, wiersz o wierszu

recenzje / ESEJE Katarzyna Fetlińska

Recen­zja Kata­rzy­ny Fetliń­skiej z książ­ki Musz­le w kape­lu­szu Andrze­ja Kopac­kie­go.

Więcej

Wywiad z samą Tobą, samym Tobą

wywiady / o pisaniu Katarzyna Fetlińska Maciej Taranek

Z Kata­rzy­ną Fetliń­ską roz­ma­wia Maciej Tara­nek.

Więcej

Nastrój wielokropka. Notatka

recenzje / ESEJE Joanna Żabnicka

Recen­zja Joan­ny Żab­nic­kiej z książ­ki Seans na dnie morza Marii Paw­li­kow­skiej-Jasno­rzew­skiej w wybo­rze Mar­ty Pod­gór­nik.

Więcej

Nie podskakuj! Czyli o tym, czy mysz udźwignie przesłanie?

recenzje / ESEJE Joanna Żabnicka

Recen­zja Joan­ny Żab­nic­kiej z książ­ki Ska­czą­cy Mysz­ka Bria­na Pat­te­na.

Więcej

Na rogatkach poznania

recenzje / ESEJE Adrian Sinkowski

Recen­zja Adria­na Sin­kow­skie­go z książ­ki Folia na wie­trze Dariu­sza Sośnic­kie­go.

Więcej

Bokser

dzwieki / RECYTACJE Maciej Taranek

Wiersz z anto­lo­gii Połów. Poetyc­kie debiu­ty 2011, zare­je­stro­wa­ny pod­czas spo­tka­nia „Połów 2011” na festi­wa­lu Port Wro­cław 2012.

Więcej

Hieronim Bosch Wyjmowanie kamienia szaleństwa

dzwieki / RECYTACJE Katarzyna Kaczmarek

Wiersz z anto­lo­gii Połów. Poetyc­kie debiu­ty 2011, zare­je­stro­wa­ny pod­czas spo­tka­nia „Połów 2011” na festi­wa­lu Port Wro­cław 2012.

Więcej

Sublimacja zysku

dzwieki / RECYTACJE Kamil Brewiński

Wiersz z anto­lo­gii Połów. Poetyc­kie debiu­ty 2011, zare­je­stro­wa­ny pod­czas spo­tka­nia „Połów 2011” na festi­wa­lu Port Wro­cław 2012.

Więcej

Z płótna Bacona

dzwieki / RECYTACJE Grzegorz Jędrek

Wiersz z anto­lo­gii Połów. Poetyc­kie debiu­ty 2011, zare­je­stro­wa­ny pod­czas spo­tka­nia „Połów 2011” na festi­wa­lu Port Wro­cław 2012.

Więcej

Uwaga

dzwieki / RECYTACJE Adrian Sinkowski

Wiersz z anto­lo­gii Połów. Poetyc­kie debiu­ty 2011, zare­je­stro­wa­ny pod­czas spo­tka­nia „Połów 2011” na festi­wa­lu Port Wro­cław 2012.

Więcej

Historia trzecia

dzwieki / RECYTACJE Maciej Burda

Wiersz z anto­lo­gii Połów. Poetyc­kie debiu­ty 2011, zare­je­stro­wa­ny pod­czas spo­tka­nia „Połów 2011” na festi­wa­lu Port Wro­cław 2012.

Więcej

In Absentia

dzwieki / RECYTACJE Katarzyna Fetlińska

Wiersz z anto­lo­gii Połów. Poetyc­kie debiu­ty 2011, zare­je­stro­wa­ny pod­czas spo­tka­nia „Połów 2011” na festi­wa­lu Port Wro­cław 2012.

Więcej

Szataniarz

dzwieki / RECYTACJE Maciej Taranek

Wiersz z anto­lo­gii Połów. Poetyc­kie debiu­ty 2011, zare­je­stro­wa­ny pod­czas spo­tka­nia „Połów 2011” na festi­wa­lu Port Wro­cław 2012.

Więcej

Głos Anioła Bożego

dzwieki / RECYTACJE Szymon Domagała-Jakuć

Wiersz z anto­lo­gii Połów. Poetyc­kie debiu­ty 2011, zare­je­stro­wa­ny pod­czas spo­tka­nia „Połów 2011” na festi­wa­lu Port Wro­cław 2012.

Więcej

Będzie

dzwieki / RECYTACJE Joanna Żabnicka

Wiersz z anto­lo­gii Połów. Poetyc­kie debiu­ty 2011, zare­je­stro­wa­ny pod­czas spo­tka­nia „Połów 2011” na festi­wa­lu Port Wro­cław 2012.

Więcej

Gorgiasz

dzwieki / RECYTACJE Grzegorz Jędrek

Wiersz z anto­lo­gii Połów. Poetyc­kie debiu­ty 2011, zare­je­stro­wa­ny pod­czas spo­tka­nia „Połów 2011” na festi­wa­lu Port Wro­cław 2012.

Więcej

[Zmienić narracją tożsamościową niczym kobieta]

dzwieki / RECYTACJE Jakub Głuszak

Wiersz z anto­lo­gii Połów. Poetyc­kie debiu­ty 2011, zare­je­stro­wa­ny pod­czas spo­tka­nia „Połów 2011” na festi­wa­lu Port Wro­cław 2012.

Więcej

Parnas

dzwieki / RECYTACJE Kamil Brewiński

Wiersz z anto­lo­gii Połów. Poetyc­kie debiu­ty 2011, zare­je­stro­wa­ny pod­czas spo­tka­nia „Połów 2011” na festi­wa­lu Port Wro­cław 2012.

Więcej

3/10, 5/10, 10/10, 0/10?

recenzje / ESEJE Marcin Sierszyński

Recen­zja Mar­ci­na Sier­szyń­skie­go z alma­na­chu Połów. Poetyc­kie debiu­ty 2011.

Więcej

trzy na dziesięć, pięć na dziesięć, dziesięć na dziesięć, zero na dziesięć

recenzje / ESEJE Marcin Sierszyński

Recen­zja Mar­ci­na Sier­szyń­skie­go z książ­ki Połów. Poetyc­kie debiu­ty 2011.

Więcej

Wywiad z samą Tobą, samym Tobą

wywiady / o pisaniu Katarzyna Fetlińska Maciej Taranek

Z Kata­rzy­ną Fetliń­ską roz­ma­wia Maciej Tara­nek.

Więcej

W otwartych drzwiach. Bez końca, bez tytułu

recenzje / IMPRESJE Maciej Topolski

Esej Macie­ja Topol­skie­go towa­rzy­szą­cy pre­mie­rze alma­na­chu Połów. Poetyc­kie debiu­ty 2011.

Więcej

Jeszcze poczekajmy, jeszcze się nie śpieszmy

recenzje / NOTKI I OPINIE Marta Podgórnik

Mar­ta Pod­gór­nik współ­re­dak­tor­ka anto­lo­gii Połów. Poetyc­kie debiu­ty 2011 o twór­czo­ści Jaku­ba Głu­sza­ka, Kata­rzy­ny Fetliń­skiej i Adria­na Sin­kow­skie­go.

Więcej

Nie łączyć, nie dzielić

recenzje / IMPRESJE Roman Honet

Roman Honet współ­re­dak­tor anto­lo­gii Połów. Poetyc­kie debiu­ty 2011 o twór­czo­ści Kami­la Bre­wiń­skie­go, Macie­ja Bur­dy, Szy­mo­na Doma­ga­ły-Jaku­cia i Grze­go­rza Jędr­ka.

Więcej

O wierszach Urszuli Kulbackiej

recenzje / NOTKI I OPINIE Roman Honet

Wyda­je mi się, że w wier­szach Kul­bac­kiej szcze­gól­nie waż­ne jest nie­prze­rwa­ne zacho­wy­wa­nie czuj­no­ści, tyle że powo­dy tego sta­nu – odwrot­nie niż w poprzed­nim wypad­ku – prze­nio­sły się z ludzi, (któ­rzy, ile­kroć by się w liry­ce Kul­bac­kiej nie spo­tka­li, nie­mal zawsze krzy­czą, prze­kli­na­ją, narze­ka­ją) na rze­czy mar­twe i dla­te­go teraz nawet w zetknię­ciu z nimi trze­ba zdać się na obse­syj­ną ostroż­ność…

Więcej

O wierszach Martyny Buliżańskiej

recenzje / NOTKI I OPINIE Roman Honet

Buli­żań­ska pisze non­sza­lanc­ko, ale to typ non­sza­lan­cji, któ­ry odno­si się nie do igno­ran­cji, ale do waria­cji powsta­łych dzię­ki jako­ści wyko­na­nia.

Więcej

Przeżyć siebie w innych dekoracjach

wywiady / o pisaniu Krzysztof Dąbrowski

Z Krzysz­to­fem Dąbrow­skim roz­ma­wia Mag­da Szczu­bret.

Więcej

O wierszach Krzysztofa Dąbrowskiego

recenzje / NOTKI I OPINIE Roman Honet

Krzysz­tof Dąbrow­ski ujął mnie swo­ją zachłan­no­ścią na życie. Na świat. Prze­ni­ka­ją­ca pazer­ność. Żar­li­wość. Nie­ocze­ki­wa­ne, bła­he zda­rze­nie, przy­pad­ko­wy epi­zod potę­gu­je głę­bię tego nie­na­sy­ce­nia.

Więcej

O wierszach Dominika Piotra Żyburtowicza

recenzje / NOTKI I OPINIE Roman Honet

Dale­ko – to mia­ra z nasze­go świa­ta, mogły­by dosko­na­le wid­nieć na niej dokład­niej­sze i wymier­niej­sze stop­nie, ale tu nie cho­dzi o rachu­nek, ale o wysła­nie pew­ne­go sygna­łu: moż­li­wość osta­tecz­ne­go zni­we­cze­nia – może bez­pow­rot­nej śmier­ci, może roz­sta­nia na zawsze – zosta­je wyklu­czo­na.

Więcej

Opisywanie pobytów w kolejnych systemach wartości i systemach obłudy

recenzje / ESEJE Roman Honet

Połów 2011. Frag­ment ese­ju Roma­na Hone­ta Nie łączyć, nie dzie­lić – o poezji Szy­mo­na Doma­ga­ły-Jaku­cia.

Więcej

Niewymuszone gry z tożsamością

recenzje / ESEJE Joanna Mueller

Połów 2011. Frag­ment ese­ju Joan­ny Muel­ler Kuter do bazy! – o poezji Macie­ja Taran­ka.

Więcej

Duchy Miasta są mi przychylne

wywiady / Jakub Skurtys Szymon Domagała-Jakuć

Roz­mo­wa Jaku­ba Skur­ty­sa z Szy­mo­nem Doma­ga­łą-Jaku­ciem. Pre­zen­ta­cja w ramach cyklu tek­stów zapo­wia­da­ją­cych anto­lo­gię Zebra­ło się śli­ny. Nowe gło­sy z Pol­ski, któ­ra uka­że się w Biu­rze Lite­rac­kim.

Więcej

Nigdy nie oddzielaj

recenzje / ESEJE Paweł Kaczmarski

Szkic Paw­ła Kacz­mar­skie­go o poezji Szy­mo­na Doma­ga­ły-Jaku­cia. Pre­zen­ta­cja w ramach cyklu tek­stów zapo­wia­da­ją­cych anto­lo­gię Zebra­ło się śli­ny. Nowe gło­sy z Pol­ski, któ­ra uka­że się w Biu­rze Lite­rac­kim.

Więcej

repetytorium, czyli wszystko, co chcielibyście wiedzieć o młodej poezji, ale baliście się zapytać

recenzje / ESEJE Maja Staśko

Szkic Mai Staś­ko o poezji Macie­ja Taran­ka. Pre­zen­ta­cja w ramach cyklu tek­stów zapo­wia­da­ją­cych anto­lo­gię Zebra­ło się śli­ny. Nowe gło­sy z Pol­ski, któ­ra uka­że się w Biu­rze Lite­rac­kim.

Więcej

Język uwagi

recenzje / IMPRESJE Joanna Żabnicka

Esej Joan­ny Żab­nic­kiej towa­rzy­szą­cy pre­mie­rze książ­ki Sek­sta­śmy Kata­rzy­ny Fetliń­skiej, któ­ra uka­za­ła się 23 wrze­śnia 2015 roku nakła­dem Biu­ra Lite­rac­kie­go.

Więcej

Echolalia czy iluminacja?

recenzje / NOTKI I OPINIE Marta Podgórnik

Recen­zja Mar­ty Pod­gór­nik z książ­ki Glos­so­la­lia Kata­rzy­ny Fetliń­skiej.

Więcej

Kto się boi słowika?

recenzje / ESEJE Marcin Jurzysta

Recen­zja Mar­ci­na Jurzy­sty z książ­ki Glos­so­la­lia Kata­rzy­ny Fetliń­skiej.

Więcej

Wywiad z samą Tobą, samym Tobą

wywiady / o pisaniu Katarzyna Fetlińska Maciej Taranek

Z Kata­rzy­ną Fetliń­ską roz­ma­wia Maciej Tara­nek.

Więcej