recenzje / KOMENTARZE

Ema

Michał Mytnik

Autorski komentarz Michała Mytnika, laureata 14. edycji „Połowu”.

Biuro Literackie kup książkę na poezjem.pl

Ema

Jestem żywym para­dok­sem, a gdy
to piszę, ktoś zza ścia­ny z tele­wi­zo­ra pła­cze,
grzyb na mojej ścia­nie dmąć z płu­ca, bez prze­rwy
na rekla­my nowej blen­dy i jestem z tego cały zie­lo­ny.
Cza­sem lustru­ję sobie myśli jak Wene­cja i od mie­sią­ca
wyzna­ję zasa­dę pan­tha rhei jeśli cho­dzi o tekst i o używ­ki.
Sta­ny się maglą, tatu­aże ście­ra­ją wszyst­ko co widzę to pokaz,
zamro­żo­ny ruch ust przy sta­rej bram­ce na tak zwa­nym bojo.
A tak napraw­dę wciąż szu­kam pił­ki z tam­te­go mun­dia­lu.
Pamię­taj, kolor to czę­sto­tli­wość fal i może być odpływ.
ogni­skiem na kli­fach umyśl­nie chcą począć neu­ro­ny.
ich żony nosi­ły pilot­ki i to nie było faj­ne, pamię­taj,
albo zapo­mnij„, jestem też demen­cją.


Aku­rat myśla­łem o tek­ście Tyle­ra (the Cre­ato­ra) (oglą­da­łem przy tym mega dziw­ny hor­ror kla­sy B. Były tam demo­nicz­ne kar­tecz­ki, takie same, jaki­mi się wymie­nia­łem w pod­sta­wów­ce. No, a potem to już kla­sycz­ny sche­mat: jakaś rodzi­na, jakiś dom, jakieś sta­re kar­tecz­ki…), z któ­re­go mnie­ma­łem, że moż­na by wie­le wynieść, jed­nak nie był on zupeł­nie spój­ny po mojej wąt­pli­wej trans­la­cji. Wysze­dłem od fra­zy, któ­ra dla mnie brzmia­ła naj­le­piej, a poprze­dzi­łem ją tytu­łem przy­po­mi­na­ją­cym z nazwy maglą­cą sub­stan­cję, jak i skró­co­ne sie­ma do ostat­niej syla­by.

Aktu­al­nie miesz­kam na Łagiew­ni­kach, nigdy w sumie nie myśla­łem, że chcę miesz­kać na Łagiew­ni­kach, ale osie­dle jest cał­kiem okay. Pokój, któ­ry wynaj­mu­ję, jest w pół sute­re­ną czy wyso­ką piw­ni­cą, jak to mówi mój tata. W związ­ku z tym jest okrop­ny pro­blem z wil­go­cią, o czym nie wie­dzia­łem, wpro­wa­dza­jąc się w sierp­niu. Widzę pla­my na ubra­niach, mój sprzęt audio zaczął two­rzyć prze­ste­ry. Kie­dyś zauwa­ży­łem, że para­sol, któ­ry leżał w skrzyn­ce w kącie poko­ju, jest obro­śnię­ty grzy­bem, wręcz w kolo­rach. Jest dwu­dzie­sty dzień mie­sią­ca, a ja wciąż nie mam pie­nię­dzy za poprzed­ni. Mimo to prze­glą­dam ofer­ty „jedy­nek”. Ja napraw­dę szcze­rze czu­ję, jaką nar­ra­cję wpro­wa­dzam, ale na co dzień jest raczej lepiej, pogod­niej. Naj­dziw­niej było, gdy w nocy przez ścia­nę usły­sza­łem płacz dobie­ga­ją­cy z poko­ju nade mną. Pomo­gło mi się to zdy­stan­so­wać. Czu­ję się dość nud­ny w tej roz­pa­czy, ale mam już dość, idę na spa­cer, zapa­lić.

A i serio lubię poezję Tom­ka Puł­ki, ale nie jestem fana­ty­kiem. To był jeden z poetów, któ­rych czy­ta­łem na począt­ku mojej zajaw­ki poezją. Teraz mam wie­lu innych na gło­wie.
Awy­ko­nal­ne jest dla mnie zaśnię­cie bez gło­su. Zwy­kle w moich noc­nych play­li­stach są dziw­ne rze­czy. Przez ostat­nie 3 tygo­dnie, gdy się budzę, leci prze­słu­cha­nie w spra­wie Amber Gold i stąd przy­pa­łę­ta­ła mi się lustra­cja (w sen­sie jako sło­wo, ale też myśl). Prze­cież moż­li­we jest, że żad­na ze stron, pomię­dzy któ­ry­mi stoi wenec­kie lustro, czy­li dodat­ko­wy czyn­nik ‒ przej­rze­nie, ale rów­nież barie­ra ‒ płasz­czy­zna, nie ma bla­de­go poję­cia czy przy­glą­da się sobie, czy komuś. Nawet jeśli był­bym stro­ną i był­bym stro­ną prze­ko­na­ną, to cały czas nie wiem i dla­te­go pod­wa­żam, czy to, co widzę, to co robię, to ja, pod­miot czy faza. Mało przy­jem­ne.

Ana­li­zu­ję jaźń i jest dość roz­my­ta ‒ wła­śnie scho­dzę z leków. Czu­ję się tro­chę nie­pew­nie. Nie bio­rę od dwóch tygo­dni, przez to dość czę­sto (jak na mnie) piłem sam w miesz­ka­niu, w któ­rym rośnie grzyb. Tak napraw­dę sie­dzę sam, nie mam kon­tak­tu z grzy­bem, cho­ciaż może bym chciał. Myślę o tatu­ażu, ale ta myśl kłó­ci się z moją nie­chę­cią do wyda­wa­nia pie­nię­dzy lek­ką ręką. Za to jest dość przy­jem­na, moż­li­we, że myśle­nie o tatu­ażu cie­szy mnie bar­dziej niż jego posia­da­nie. Mógł­by to być różo­wy donut w jakimś kształ­cie ‒ mogą być lite­ry, mogą być cyfry, gdzieś na udzie, tak żeby nie było widać ‒ tro­chę się wsty­dzę, że to wszyst­ko takie wciąż nie­pew­ne. Kie­dyś chcia­łem mieć wyta­tu­owa­ną pił­kę o struk­tu­rze fule­re­nu. Nie wie­dzia­łem wte­dy nic o fule­re­nach, za to spo­ro o fut­bo­lu, a wie­czo­ry spę­dza­łem na lokal­nych boiskach z beto­nu czy suchej tra­wy. To było jesz­cze przed Orli­ka­mi. Za bram­ka­mi nie było sia­tek, po pił­kę bie­ga­łem w krza­ki, a dla­te­go to pamię­tam, że mia­łem potwor­ną aler­gię na tra­wy i wra­ca­łem z czer­wo­ny­mi ocza­mi albo cza­sem bez pił­ki, bo już nie dawa­łem rady.

Ambi­wa­lent­nie pod­cho­dzę do nie­któ­rych teo­rii mojej sio­stry. Dłu­go z nią miesz­ka­łem, mie­li­śmy ogród, gdzie czę­sto wycho­dzi­łem poczy­tać czy po pro­stu posie­dzieć. Mia­łem wte­dy zajaw­kę na robie­nie zdjęć nie­ba (na tele­fo­nie albu­my z drze­wa­mi rosną­cy­mi pozio­mo), podo­bał mi się szcze­gól­nie jego kolor, głę­bia i to, że codzien­nie tro­chę się róż­ni­ło. Cza­sa­mi woła­łem Moni­kę i z entu­zja­zmem wska­zy­wa­łem pal­cem w górę. Wte­dy ona z jesz­cze więk­szym tłu­ma­czy­ła mi, że to tyl­ko fala o odpo­wied­niej czę­sto­tli­wo­ści i coś z tego dalej wyni­ka­ło, ale stra­ci­łem wte­dy nastrój i już nie pamię­tam. Szcze­gól­nie lubię nie­bo nad morzem, coraz bar­dziej podo­ba­ją mi się ogni­ska i chcę to jakoś połą­czyć. Już jest coraz zim­niej, tak­że odło­żę to na póź­niej, ale łączy się to z myślą o zna­kach dym­nych, o kra­wę­dzi, na któ­rej dość trud­no mi kształ­to­wać myśli ‒ cały czas są sprzecz­ne, dym jest rwa­ny. Znów sły­szę płacz z tele­wi­zo­ra i zaczy­nam czy­tać o tele­wi­zji w sta­nach. Zasta­na­wiam się, jak dłu­go, tele­wi­zor był typo­wo męskim atry­bu­tem, kie­dy zaczę­ły wycho­dzić pierw­sze pro­gra­my dla kobiet i jak wte­dy wyglą­da­ła pro­por­cja pła­czu do strze­la­nin w tv. Jaki to był płacz? Kto pła­kał? Dla­cze­go? Two­rzę histo­rie, o któ­rych nawet nie chce mi się opo­wia­dać. Ktoś na górze zasnął, a ja cze­kam aż wsta­nie i wyłą­czy te jęki.

 

Dofi­nan­so­wa­no ze środ­ków Mini­stra Kul­tu­ry i Dzie­dzic­twa Naro­do­we­go pocho­dzą­cych z Fun­du­szu Pro­mo­cji Kul­tu­ry, uzy­ska­nych z dopłat usta­no­wio­nych w grach obję­tych mono­po­lem pań­stwa, zgod­nie z art. 80 ust. 1 usta­wy z dnia 19 listo­pa­da 2009 r. o grach hazar­do­wych

O autorze

Michał Mytnik

ur. w 1997 r. w Tarnowie. Poeta, freeganin, redaktor pisma „Rzyrador”. Debiutował w „Stonerze Polskim”, publikował również w „Wakacie”, „Tlenie Literackim”, „Helikopterze”, „MULTImediach”. Członek Krakowskiej Szkoły Poezji im. A. Fredry. W marcu 2019 r. namalował wiersz na ścianach Otwartej Pracowni w ramach Wernisażu Jednego Wiersza. Studiuje inżynierię chemiczną na Politechnice Krakowskiej. Laureat 14. edycji „Połowu” Biura Literackiego. Uczy chemii. Mieszka w Krakowie.

Powiązania

Poezja to widzenie buzi w tym tęczu

wywiady / o książce Jakub Grabiak Michał Mytnik

Roz­mo­wa Micha­ła Myt­ni­ka z Jaku­bem Gra­bia­kiem, towa­rzy­szą­ca pre­mie­rze książ­ki Pomyśl cia­ło jako czół­no, któ­re pło­nie Jaku­ba Gra­bia­ka, wyda­nej w Biu­rze Lite­rac­kim 8 stycz­nia 2024 roku.

Więcej

Meskalina i muzyka

nagrania / transPort Literacki Henri Michaux Hubert Zemler Michał Mytnik

Czy­ta­nie z książ­ki Meska­li­na i muzy­ka Hen­rie­go Michaux z udzia­łem Micha­ła Myt­ni­ka w ramach festi­wa­lu Trans­Port Lite­rac­ki 27. Muzy­ka Hubert Zemler.

Więcej

Rozmowy na torach: odcinek 8 Michał Mytnik

nagrania / stacja Literatura Antonina Tosiek Jakub Skurtys Michał Mytnik

Ósmy odci­nek z cyklu „Roz­mo­wy na torach” w ramach festi­wa­lu Sta­cja Lite­ra­tu­ra 26.

Więcej

hoodshit (griptape)

nagrania / stacja Literatura Michał Mytnik

Czy­ta­nie z książ­ki hood­shit (grip­ta­pe) z udzia­łem Micha­ła Myt­ni­ka w ramach festi­wa­lu Sta­cja Lite­ra­tu­ra 26.

Więcej

Schodzenie ze szlaku

wywiady / o książce Michał Mytnik Przemysław Suchanecki

Roz­mo­wa Micha­ła Myt­ni­ka z Prze­my­sła­wem Sucha­nec­kim, towa­rzy­szą­ca pre­mie­rze książ­ki O, wyda­nej w Biu­rze Lite­rac­kim 29 listo­pa­da 2021 roku.

Więcej

Podaję numer: 666 877 771

recenzje / KOMENTARZE Michał Mytnik

Autor­ski komen­tarz Micha­ła Myt­ni­ka, towa­rzy­szą­cy pre­mie­rze książ­ki hood­shit (grip­ta­pe), któ­ra uka­za­ła się w Biu­rze Lite­rac­kim 31 maja 2021 roku.

Więcej

Cały glob dżemu, czyli tricki jowialnie prowadzące story

wywiady / o książce Michał Mytnik Patryk Kosenda

Roz­mo­wa Patry­ka Kosen­dy z Micha­łem Myt­ni­kiem, towa­rzy­szą­ca pre­mie­rze książ­ki hood­shit (grip­ta­pe), któ­ra uka­za­ła się w Biu­rze Lite­rac­kim 31 maja 2021 roku.

Więcej

hoodshit (griptape)

utwory / zapowiedzi książek Michał Mytnik

Frag­ment zapo­wia­da­ją­cy książ­kę hood­shit (grip­ta­pe) Micha­ła Myt­ni­ka, któ­ra uka­że się 31 maja 2021 roku w Biu­rze Lite­rac­kim.

Więcej

Połów. Poetyckie debiuty 2019

nagrania / stacja Literatura Różni autorzy

Czy­ta­nie z książ­ki Połów. Poetyc­kie debiu­ty 2019 z udzia­łem Paw­ła Har­len­de­ra, Nata­li Kubi­cius, Paw­ła Kusia­ka, Micha­ła Myt­ni­ka, Mar­le­ny Nie­miec, Klau­dii Piesz­czoch, Aga­ty Puwal­skiej i Jaku­ba Sęczy­ka w ramach festi­wa­lu Sta­cja Lite­ra­tu­ra 25.

Więcej

Uważność w nadmiarze potrafi być zabójcza

wywiady / o pisaniu Agata Puwalska Michał Mytnik

Roz­mo­wa Micha­ła Myt­ni­ka z Aga­tą Puwal­ską, aure­at­ką 14. edy­cji „Poło­wu”.

Więcej

Jak widzę w wierszu miłość to coś tam coś tam

wywiady / o pisaniu Michał Mytnik Paweł Harlender

Roz­mo­wa Paw­ła Har­len­de­ra z Micha­łem Myt­ni­kiem, lau­re­atem 14. edy­cji „Poło­wu”.

Więcej

Połów. Poetyckie debiuty 2019

nagrania / stacja Literatura Różni autorzy

Czy­ta­nie z książ­ki Połów. Poetyc­kie debiu­ty 2019 z udzia­łem Paw­ła Har­len­de­ra, Nata­li Kubi­cius, Paw­ła Kusia­ka, Micha­ła Myt­ni­ka, Mar­le­ny Nie­miec, Klau­dii Piesz­czoch, Aga­ty Puwal­skiej i Jaku­ba Sęczy­ka w ramach festi­wa­lu Sta­cja Lite­ra­tu­ra 25.

Więcej

Soundtrack do nekrokapitalizmu

wywiady / o książce Adam Partyka Weronika Janeczko

Roz­mo­wa Wero­ni­ki Janecz­ko i Ada­ma Par­ty­ki, towa­rzy­szą­ca pre­mie­rze alma­na­chu Połów. Poetyc­kie debiu­ty 2019, któ­ry uka­zał się w Biu­rze Lite­rac­kim 17 sierp­nia 2020 roku.

Więcej

Przyszłość poezji

recenzje / ESEJE Karol Maliszewski

Recen­zja Karo­la Mali­szew­skie­go, towa­rzy­szą­ca pre­mie­rze alma­na­chu Połów. Poetyc­kie debiu­ty 2019, któ­ry uka­zał się w Biu­rze Lite­rac­kim 17 sierp­nia 2020 roku.

Więcej

Ścieżki równoległe

recenzje / ESEJE Jakub Skurtys

Recen­zja Jaku­ba Skur­ty­sa, towa­rzy­szą­ca pre­mie­rze alma­na­chu Połów. Poetyc­kie debiu­ty 2019, któ­ry uka­zał się w Biu­rze Lite­rac­kim 17 sierp­nia 2020 roku.

Więcej

Po pracy praca, czasem nawet poprzez sen

wywiady / o pisaniu Jakub Sęczyk Natalia Kubicius

Roz­mo­wa Nata­lii Kubi­cius z Jaku­bem Sęczy­kiem, lau­re­atem 14. edy­cji „Poło­wu”.

Więcej

Czterobrygadówka

recenzje / IMPRESJE Dawid Mateusz

Impre­sja Dawi­da Mate­usza na temat zesta­wu wier­szy Kata­log ofert Jaku­ba Sęczy­ka, lau­re­ata 14. edy­cji „Poło­wu”.

Więcej

Katalog ofert

utwory / premiera w sieci z Połowu Jakub Sęczyk

Pre­mie­ro­wy zestaw wier­szy Jaku­ba Sęczy­ka Kata­log ofert. Pre­zen­ta­cja w ramach pro­jek­tu „Poetyc­kie debiu­ty 2019”.

Więcej

Uważność w nadmiarze potrafi być zabójcza

wywiady / o pisaniu Agata Puwalska Michał Mytnik

Roz­mo­wa Micha­ła Myt­ni­ka z Aga­tą Puwal­ską, aure­at­ką 14. edy­cji „Poło­wu”.

Więcej

„Haka!” Czyli wygrażanie przed lustrem

recenzje / ESEJE Dawid Mateusz

Impre­sja Dawi­da Mate­usza na temat zesta­wu wier­szy Haka! Aga­ty Puwal­skiej, lau­re­at­ki 14. edy­cji „Poło­wu”.

Więcej

tylko jedno odbicie

recenzje / KOMENTARZE Agata Puwalska

Autor­ski komen­tarz Aga­ty Puwal­skiej, lau­re­at­ki 14. edy­cji „Poło­wu”.

Więcej

Uważność – rola tła – życie flory – linie, punkty, kreski – próba „odwidzenia”

wywiady / o pisaniu Klaudia Pieszczoch Marlena Niemiec

Roz­mo­wa Mar­le­ny Nie­miec z Klau­dią Piesz­czoch, lau­re­at­ką 14. edy­cji „Poło­wu”.

Więcej

Między łykiem a drewnem

recenzje / ESEJE Dawid Mateusz

Impre­sja Dawi­da Mate­usza na temat zesta­wu wier­szy Ogród w szkle Klau­dii Piesz­czoch, lau­re­at­ki 14. edy­cji „Poło­wu”.

Więcej

bylina

recenzje / KOMENTARZE Klaudia Pieszczoch

Autor­ski komen­tarz Klau­dii Piesz­czoch, lau­re­at­ki 14. edy­cji „Poło­wu”.

Więcej

Ogród w szkle

utwory / premiera w sieci z Połowu Klaudia Pieszczoch

Pre­mie­ro­wy zestaw wier­szy Klau­dii Piesz­czoch Ogród w szkle. Pre­zen­ta­cja w ramach pro­jek­tu „Poetyc­kie debiu­ty 2019”.

Więcej

Trip w patrzenie

wywiady / o pisaniu Marlena Niemiec Paweł Kusiak

Roz­mo­wa Paw­ła Kusia­ka z Mar­le­ną Nie­miec, lau­re­at­ką 14. edy­cji „Poło­wu”.

Więcej

Dynamika transgresji, zimno mikrobiologii

recenzje / ESEJE Dawid Mateusz

Impre­sja Dawi­da Mate­usza na temat zesta­wu wier­szy Jasno­zie­lo­ne albo zmar­twych­wsta­nę w sło­necz­ni­kach Mar­le­ny Nie­miec, lau­re­at­ki 14. edy­cji „Poło­wu”.

Więcej

Jasnozielone albo zmartwychwstanę w słonecznikach

utwory / premiera w sieci z Połowu Marlena Niemiec

Pre­mie­ro­wy zestaw wier­szy Mar­le­ny Nie­miec Jasno­zie­lo­ne albo zmar­twych­wsta­nę w sło­necz­ni­kach. Pre­zen­ta­cja w ramach pro­jek­tu „Poetyc­kie debiu­ty 2019”.

Więcej

Jak widzę w wierszu miłość to coś tam coś tam

wywiady / o pisaniu Michał Mytnik Paweł Harlender

Roz­mo­wa Paw­ła Har­len­de­ra z Micha­łem Myt­ni­kiem, lau­re­atem 14. edy­cji „Poło­wu”.

Więcej

Rezultat spojenia oddziałujących na siebie świateł o różnych częstotliwościach

recenzje / IMPRESJE Dawid Mateusz

Impre­sja Dawi­da Mate­usza na temat zesta­wu wier­szy Hood­shit Micha­ła Myt­ni­ka, lau­re­ata 14. edy­cji „Poło­wu”.

Więcej

Sam na siebie kręcę gryps

wywiady / o pisaniu Agata Puwalska Paweł Kusiak

Roz­mo­wa Aga­ty Puwal­skiej z Paw­łem Kusia­kiem, lau­re­atem 14. edy­cji „Poło­wu”.

Więcej

Teoria literatury istnieje tylko w praktyce

recenzje / ESEJE Dawid Mateusz

Impre­sja Dawi­da Mate­usza na temat zesta­wu wier­szy Gryp­sy pro­ro­ków Paw­ła Kusia­ka, lau­re­ata 14. edy­cji „Poło­wu”.

Więcej

Składam dymisję, usuwam konto

recenzje / KOMENTARZE Paweł Kusiak

Autor­ski komen­tarz Paw­ła Kusia­ka, lau­re­ata 14. edy­cji „Poło­wu”.

Więcej

Grypsy proroków

utwory / premiera w sieci z Połowu Paweł Kusiak

Pre­mie­ro­wy zestaw wier­szy Paw­ła Kusia­ka Gryp­sy pro­ro­ków. Pre­zen­ta­cja w ramach pro­jek­tu „Poetyc­kie debiu­ty 2019”.

Więcej

Śmieszę, ale i przestraszam

wywiady / o pisaniu Klaudia Pieszczoch Natalia Kubicius

Roz­mo­wa Klau­dii Piesz­czoch z Nata­lią Kubi­cius, lau­re­at­ką 14. Edy­cji „Poło­wu”.

Więcej

Sami sobie zgotowaliśmy samozatrudnienie

recenzje / IMPRESJE Dawid Mateusz

Imre­sja Dawi­da Mate­usza na temat zesta­wu wier­szy Umo­wa śmie­cio­wa Nata­lii Kubi­cius, lau­re­at­ki 14. edy­cji „Poło­wu”.

Więcej

Jakie miasto, taki Times Square

recenzje / KOMENTARZE Natalia Kubicius

Autor­ski komen­tarz Nata­lii Kubi­cius, lau­re­at­ki 14. edy­cji „Poło­wu”.

Więcej

Umowa śmieciowa

utwory / premiera w sieci z Połowu Natalia Kubicius

Pre­mie­ro­wy zestaw wier­szy Nata­lii Kubi­cius Umo­wa śmie­cio­wa. Pre­zen­ta­cja w ramach pro­jek­tu „Poetyc­kie debiu­ty 2019”.

Więcej

Czy warto być radykalnym, wąchając kwiaty?

wywiady / o pisaniu Jakub Sęczyk Paweł Harlender

Jakub Sęczyk roz­ma­wia z Paw­łem Har­len­de­rem, lau­re­atem 14. edy­cji „Poło­wu”.

Więcej

Przekłady demontażu ciemni

recenzje / IMPRESJE Dawid Mateusz

Impre­sja Dawi­da Mate­usza na temat zesta­wu wier­szy Zakła­dy mon­ta­żu jaź­ni Paw­ła Har­len­de­ra, lau­re­ata 14. edy­cji „Poło­wu”.

Więcej

7 + 12/12

recenzje / KOMENTARZE Paweł Harlender

Autor­ski komen­tarz Paw­ła Har­len­de­ra, lau­re­ata 14. edy­cji „Poło­wu”.

Więcej

Zakłady montażu jaźni

utwory / premiera w sieci z Połowu Paweł Harlender

Pre­mie­ro­wy zestaw wier­szy Paw­ła Har­len­de­ra Zakła­dy mon­ta­żu jaź­ni. Pre­zen­ta­cja w ramach pro­jek­tu „Poetyc­kie debiu­ty 2019”.

Więcej

Półkula sativa, półkula indica. hoodshit (griptape) Michała Mytnika

recenzje / ESEJE Dawid Kujawa

Recen­zja Dawi­da Kuja­wy, towa­rzy­szą­ca pre­mie­rze książ­ki Micha­ła Myt­ni­ka hood­shit (grip­ta­pe), któ­ra uka­za­ła się w Biu­rze Lite­rac­kim 31 maja 2021 roku.

Więcej

Cały glob dżemu, czyli tricki jowialnie prowadzące story

wywiady / o książce Michał Mytnik Patryk Kosenda

Roz­mo­wa Patry­ka Kosen­dy z Micha­łem Myt­ni­kiem, towa­rzy­szą­ca pre­mie­rze książ­ki hood­shit (grip­ta­pe), któ­ra uka­za­ła się w Biu­rze Lite­rac­kim 31 maja 2021 roku.

Więcej