recenzje / KOMENTARZE

Historia jednego wiersza: „inferno clubbing”

Miłosz Fleszar

Autorski komentarz Miłosza Fleszara, laureata projektu „Połów. Poetyckie debiuty 2022”.

Biuro Literackie kup książkę na poezjem.pl

infer­no club­bing

tak jest we wnę­trzu srebr­nej kuli:
twar­de świa­tła, prze­szy­wa­ją­ce oczy,
zła­ma­ny w ręce pro­mień. widzia­łaś

kie­dyś mgła­wi­cę pod soczew­ką?
pier­ście­nie pla­net wokół ud jak hula hop?
pędzę za hory­zont, zde­rzeń tyle, że chło­nę

to cie­pło dosko­na­le czar­ne. gryź fale
wul­ka­nicz­na pla­żo, gdy syl­wet­ki wygię­te
w łuki i łuny pada­ją z ciał, zanim okrzep­nie krew,

zanim ruch okry­je rdza


Wiersz zaczą­łem pisać na kon­cer­cie wło­skiej artyst­ki, Cate­ri­ny Bar­bie­ri. Jej elek­tro­nicz­na muzy­ka połą­czo­na z nie­sa­mo­wi­tą opra­wą wizu­al­ną oka­za­ła się impul­sem do „naszki­co­wa­nia” pier­wot­nej wer­sji „infer­no club­bin­gu”. Atmos­fe­ra tego wyda­rze­nia wpra­wi­ła mnie w poczu­cie dry­fo­wa­nia po miej­scach o innym upły­wie cza­su.

Cięż­ko jest prze­ło­żyć na sło­wa nie­wer­bal­ne doświad­cze­nia, jaki­mi są sta­ny towa­rzy­szą­ce obco­wa­niu z pięk­nym i oso­bli­wym, ale wyją­łem tele­fon i zaczą­łem zapi­sy­wać napły­wa­ją­ce wraz z muzy­ką sko­ja­rze­nia, luź­nie powią­za­ne obra­zy, któ­re poja­wia­ły się w mojej gło­wie w trak­cie słu­cha­nia. Na tym wyrósł szkie­let tego wier­sza. Kli­mat kon­cer­tu Cate­ri­ny był nie­ziem­ski, a wraz z grą świa­teł mia­łem poczu­cie, jak­by przez salę prze­ta­cza­ły się licz­ne cia­ła nie­bie­skie, obło­ki gwiezd­ne­go pyłu, dys­ki akre­cyj­ne czar­nych dziur, eks­plo­zje super­no­wych. Stąd wzię­ła się astral­na meta­fo­ry­ka. Nawet pisząc ten tekst, słu­cham jej muzy­ki (z albu­mu), by uła­twić sobie rekon­struk­cję wyda­rzeń, odczuć. Swo­ją dro­gą pole­cam spraw­dze­nie tej pły­ty – nosi ona tytuł Spi­rit Exit, a na słu­chaw­kach leci wła­śnie „Can­tic­le of Cryo”. Może któ­ryś z utwo­rów przy odsłu­chu będzie rezo­no­wał z moim wier­szem.

Pier­wot­ny tytuł tek­stu – „ephe­me­ra” – pod­kra­dłem od nazwy festi­wa­lu muzycz­ne­go, w ramach któ­re­go odby­wał się wspo­mnia­ny kon­cert.


Suro­we fra­zy, pierw­sze sko­ja­rze­nia i obra­zy zapi­sa­ne w trak­cie kon­cer­tu

zli­zy­wać asfalt paru­ją­cym języ­kiem
z roz­ża­rzo­nej auto­stra­dy, ben­zy­ną
zna­czyć kobal­to­we oczy,

kawał­ku­jesz obło­ki cia­ła

okrę­ca­jąc wier­tło, poły­ka­jąc spi­ra­lę.

fio­le­to­we smu­gi

krew zaczę­ła w niej krzep­nąć
jej ruchy rdze­wie­ją,

jak­by grzę­zła w żela­ty­no­wej masie

zasty­ga jak winyl

osta­je bla­dą rzeź­bą
wbi­tą w wul­ka­nicz­ną pla­żę

syl­wet­ki wygię­te łuki
łuny pada­ją­ce z ust

wylo­go­wa­na z cia­ła

roz­cho­dzi się falą wokół ucha

noc peł­na ławic
w głę­bo­kim kap­tu­rze

śni­łem o zmarszcz­ce na dło­ni

drą­ży­łem doli­nę boso

pusty­nia mnie przy­tła­cza

otu­la pulch­nym pia­chem

nawra­ca na suche pod­nieb­ne

powierzch­ni


Pierw­szy szkie­let wier­sza i kil­ka form jego ewo­lu­cji

a więc to tak jest we wnę­trzu kuli
dys­ko­te­ko­wej: świa­tła twar­de jak
rave, lase­ry prze­szy­wa­ją­ce źre­ni­ce.

zła­ma­łem pro­mień w ręku, wyssa­łem
sok z nut. widzia­łeś kie­dyś mgła­wi­cę
pod soczew­ką? pier­ście­nie pla­net

wiją­ce się wokół ud jak hula hop?
peł­znę za hory­zont, zde­rzeń ciał
tyle, że chło­nę to cie­pło dosko­na­le

czar­ne. infer­no club­bing to jak
poły­ka­nie stro­bo­sko­pów, roto­wa­nie
w sil­ni­ku samo­lo­tu, paląc jazz na okrą­gło.

kaza­łaś ser­cu drżeć pod house, gryźć fale
w poło­wie


ephe­me­ra vol. 1

a więc to tak jest we wnę­trzu kuli
dys­ko­te­ko­wej: twar­de świa­tła
prze­szy­wa­ją­ce oczy, pro­mień
zła­ma­ny w ręku. widzia­łeś kie­dyś

mgła­wi­cę pod soczew­ką? pier­ście­nie
pla­net wiją­ce się wokół ud jak hula hop?
peł­znę za hory­zont, zde­rzeń tyle, że chło­nę
to cie­pło dosko­na­le czar­ne. infer­no club­bing

jak poły­ka­nie stro­bo­sko­pów, roto­wa­nie
w sil­ni­ku samo­lo­tu, paląc jazz z tęten­tem
ser­ca ala house lub tran­ce. gryź fale

wul­ka­nicz­na pla­żo, gdy syl­wet­ki wygię­te
łuki i łuny pada­ją­ce z cia­ła; zanim okrzep­nie
krew, zanim ruch okry­je rdza.


ephe­me­ra REDAKCJA 16:22

czy­li to tak jest we wnę­trzu kuli dys­ko­te­ko­wej:
twar­de świa­tła prze­szy­wa­ją­ce oczy, zła­ma­ny
w ręce pro­mień. widzia­łeś kie­dyś mgła­wi­cę

pod soczew­ką? pier­ście­nie pla­net wokół ud
jak hula hop? peł­znę za hory­zont, zde­rzeń tyle,
że chło­nę to cie­pło dosko­na­le czar­ne.

infer­no club­bing jak poły­ka­nie stro­bo­sko­pów,
roto­wa­nie w sil­ni­ku samo­lo­tu, paląc kro­ki.

gryź fale wul­ka­nicz­na pla­żo, gdy syl­wet­ki
wygię­te łuki i łuny pada­ją­ce z cia­ła; zanim
okrzep­nie krew, zanim ruch okry­je rdza.


Infer­no club­bing

czy­li to tak jest we wnę­trzu kuli dys­ko­te­ko­wej:
twar­de świa­tła prze­szy­wa­ją­ce oczy, zła­ma­ny
w ręce pro­mień. widzia­łeś kie­dyś mgła­wi­cę

pod soczew­ką? pier­ście­nie pla­net wokół ud
jak hula hop? peł­znę za hory­zont, zde­rzeń
tyle, że chło­nę to cie­pło dosko­na­le czar­ne.

gryź fale wul­ka­nicz­na pla­żo, gdy syl­wet­ki
wygię­te łuki i łuny pada­ją­ce z ciał; zanim
okrzep­nie krew, zanim ruch okry­je rdza.


Kil­ka szli­fów i oto docho­dzi­my do obec­nej for­my tek­stu

infer­no club­bing

tak jest we wnę­trzu srebr­nej kuli:
twar­de świa­tła, prze­szy­wa­ją­ce oczy,
zła­ma­ny w ręce pro­mień. widzia­łaś

kie­dyś mgła­wi­cę pod soczew­ką?
pier­ście­nie pla­net wokół ud jak hula hop?
pędzę za hory­zont, zde­rzeń tyle, że chło­nę

to cie­pło dosko­na­le czar­ne. gryź fale
wul­ka­nicz­na pla­żo, gdy syl­wet­ki wygię­te
w łuki i łuny pada­ją z ciał, zanim okrzep­nie krew,

zanim ruch okry­je rdza

 

Dofi­nan­so­wa­no ze środ­ków Mini­stra Kul­tu­ry i Dzie­dzic­twa Naro­do­we­go pocho­dzą­cych z Fun­du­szu Pro­mo­cji Kul­tu­ry – pań­stwo­we­go fun­du­szu celo­we­go.

 

O autorze

Miłosz Fleszar

Pisze wiersze (czasem także próbuje je tłumaczyć). Studiuje psychologię w Warszawie. Publikował w „Stronie Czynnej”, „Tlenie Literackim” i „Helikopterze”, był również nominowany do nagrody głównej w XVIII konkursie im. Jacka Bierezina. Lubi deszcz i mleko z miodem.

Powiązania

Rozmowy na koniec: odcinek 18 Miłosz Fleszar, Jakub Grabiak, Jakub Gutkowski, Joanna Łępicka, Amelia Żywczak

nagrania / transPort Literacki Różni autorzy

Osiem­na­sty odci­nek z cyklu „Roz­mo­wy na koniec” w ramach festi­wa­lu Trans­Port Lite­rac­ki 28. Muzy­ka Resi­na.

Więcej

Nowe poetyckie i prozatorskie głosy z polski 2023

nagrania / transPort Literacki Różni autorzy

Czy­ta­nie z książ­ki Połów. Poetyc­kie i pro­za­tor­skie debiu­ty 2022 z udzia­łem Mar­ci­na Czer­niaw­skie­go, Aga­ty Dycz­ko, Miło­sza Fle­sza­ra, Jaku­ba Gra­bia­ka, Jaku­ba Gut­kow­skie­go, Karo­li­ny Kra­sny, Joan­ny Łępic­kiej, Ewy Ton­dys-Koh­mann, Łuka­sza Woj­tysk i Ame­li Żyw­czak w ramach festi­wa­lu Trans­Port Lite­rac­ki 28. Muzy­ka Resi­na.

Więcej

Połów. Poetyckie i prozatorskie debiuty 2022 (poezja)

utwory / zapowiedzi książek Różni autorzy

Frag­men­ty zapo­wia­da­ją­ce książ­kę Połów. Poetyc­kie i pro­za­tor­skie debiu­ty 2022, któ­ra uka­że się w Biu­rze Lite­rac­kim 14 sierp­nia 2023 roku.

Więcej

O zastygniętym czasie, lepiącym się do podniebienia?

wywiady / o pisaniu Jakub Gutkowski Miłosz Fleszar

Roz­mo­wa Jaku­ba Gut­kow­skie­go z Miło­szem Fle­sza­rem, lau­re­atem pro­jek­tu „Połów. Poetyc­kie debiu­ty 2022”.

Więcej

Literatura potrafi wpływać na światopogląd

debaty / ankiety i podsumowania Miłosz Fleszar

Głos Miło­sza Fle­sza­ra w deba­cie „Czy pró­bu­jesz zmie­nić świat swo­im pisa­niem?”.

Więcej

Sekstans

utwory / premiera w sieci z Połowu Miłosz Fleszar

Pre­mie­ro­wy zestaw wier­szy Miło­sza Fle­sza­ra Sek­stans. Pre­zen­ta­cja w ramach pro­jek­tu „Połów. Poetyc­kie debiu­ty 2022”.

Więcej

Uwertura do posłowia

wywiady / o pisaniu Joanna Łępicka Miłosz Fleszar

Roz­mo­wa Miło­sza Fle­sza­ra z Joan­ną Łępic­ką, lau­re­at­ką pro­jek­tu „Połów. Poetyc­kie debiu­ty 2022”.

Więcej

Rozmowy na koniec: odcinek 32 Marcin Czerniawski, Agata Dyczko, Karolina Krasny, Ewa Tondys-Kohmann, Łukasz Wojtysko

nagrania / transPort Literacki Różni autorzy

Trzy­dzie­sty dru­gi odci­nek z cyklu „Roz­mo­wy na koniec” w ramach festi­wa­lu Trans­Port Lite­rac­ki 28. Muzy­ka Resi­na.

Więcej

Rozmowy na koniec: odcinek 18 Miłosz Fleszar, Jakub Grabiak, Jakub Gutkowski, Joanna Łępicka, Amelia Żywczak

nagrania / transPort Literacki Różni autorzy

Osiem­na­sty odci­nek z cyklu „Roz­mo­wy na koniec” w ramach festi­wa­lu Trans­Port Lite­rac­ki 28. Muzy­ka Resi­na.

Więcej

Nowe poetyckie i prozatorskie głosy z polski 2023

nagrania / transPort Literacki Różni autorzy

Czy­ta­nie z książ­ki Połów. Poetyc­kie i pro­za­tor­skie debiu­ty 2022 z udzia­łem Mar­ci­na Czer­niaw­skie­go, Aga­ty Dycz­ko, Miło­sza Fle­sza­ra, Jaku­ba Gra­bia­ka, Jaku­ba Gut­kow­skie­go, Karo­li­ny Kra­sny, Joan­ny Łępic­kiej, Ewy Ton­dys-Koh­mann, Łuka­sza Woj­tysk i Ame­li Żyw­czak w ramach festi­wa­lu Trans­Port Lite­rac­ki 28. Muzy­ka Resi­na.

Więcej

Roz-połów się… Gawęda o debiutach

recenzje / ESEJE Karol Maliszewski

Recen­zja Karo­la Mali­szew­skie­go, towa­rzy­szą­ca pre­mie­rze książ­ki Połów. Poetyc­kie i pro­za­tor­skie debiu­ty 2022, wyda­nej w Biu­rze Lite­rac­kim 14 sierp­nia 2023 roku.

Więcej

Wspólne podwórko

wywiady / o książce Aleksandra Byrska Iwona Bassa

Roz­mo­wa Iwo­ny Bas­sy i Alek­san­dry Byr­skiej, towa­rzy­szą­ca pre­mie­rze książ­ki Połów. Poetyc­kie i pro­za­tor­skie debiu­ty 2022, wyda­nej w Biu­rze Lite­rac­kim 14 sierp­nia 2023 roku.

Więcej

Slalom między obrazami

wywiady / o pisaniu Amelia Żywczak Jakub Grabiak

Roz­mo­wa Jaku­ba Gra­bia­ka z Ame­lią Żyw­czak, lau­re­at­ką pro­jek­tu „Połów. Poetyc­kie debiu­ty 2022”.

Więcej

Wciąż czcimy pomniki ciemiężycieli, zbieramy się w lasach, by śpiewać do przebranych za bóstwa plantatorów i morderców, posłuszeństwo wobec władzy i silnego wrośnięte mamy w grubą od doświadczeń skórę

wywiady / o pisaniu Agata Dyczko Łukasz Wojtysko

Roz­mo­wa Łuka­sza Woj­ty­ski z Aga­tą Dycz­ko, lau­re­at­ką pro­jek­tu „Połów. Pro­za­tor­skie debiu­ty 2022”.

Więcej

(O)patrzenie

recenzje / ESEJE Jakub Skurtys

Impre­sja Jaku­ba Skur­ty­sa na temat poezji Ame­lii Żyw­czak, lau­re­at­ki pro­jek­tu „Połów. Poetyc­kie debiu­ty 2022”.

Więcej

Historia jednego wiersza: „praga”

recenzje / KOMENTARZE Amelia Żywczak

Autor­ska impre­sja Ame­lii Żyw­czak, lau­re­at­ki pro­jek­tu „Połów. Poetyc­kie debiu­ty 2022”.

Więcej

Dojrzeć międzygatunkowy transfer

recenzje / ESEJE Aleksandra Grzemska

Impre­sja Alek­san­dry Grzem­skiej na temat pro­zy Aga­ty Dycz­ko, lau­re­at­ki pro­jek­tu „Połów. Pro­za­tor­skie debiu­ty 2022”.

Więcej

Historia jednego akapitu: Stado

recenzje / KOMENTARZE Agata Dyczko

Autor­ska impre­sja Aga­ty Dycz­ko, lau­re­at­ki pro­jek­tu „Połów. Pro­za­tor­skie debiu­ty 2022”.

Więcej

Połów. Poetyckie i prozatorskie debiuty 2022 (proza)

utwory / zapowiedzi książek Różni autorzy

Frag­men­ty zapo­wia­da­ją­ce książ­kę Połów. Poetyc­kie i pro­za­tor­skie debiu­ty 2022, któ­ra uka­że się w Biu­rze Lite­rac­kim 14 sierp­nia 2023 roku.

Więcej

międzymiastowie

utwory / premiera w sieci z Połowu Amelia Żywczak

Pre­mie­ro­wy zestaw wier­szy Ame­lii Żyw­czak mię­dzy­mia­sto­wie. Pre­zen­ta­cja w ramach pro­jek­tu „Połów. Poetyc­kie debiu­ty 2022”.

Więcej

High hopes

recenzje / ESEJE Jakub Skurtys

Impre­sja Jaku­ba Skur­ty­sa na temat poezji Jaku­ba Gut­kow­skie­go, lau­re­ata pro­jek­tu „Połów. Poetyc­kie debiu­ty 2022”.

Więcej

Historia jednego wiersza zawęzić kontekst

recenzje / KOMENTARZE Jakub Gutkowski

Autor­ski komen­tarz Jaku­ba Gut­kow­skie­go, lau­re­ata pro­jek­tu „Połów. Poetyc­kie debiu­ty 2022”.

Więcej

Nie pisze się w próżni

wywiady / o pisaniu Amelia Żywczak Jakub Gutkowski

Roz­mo­wa Ame­lii Żyw­czak z Jaku­bem Gut­kow­skim, lau­re­atem pro­jek­tu „Połów. Poetyc­kie debiu­ty 2022”.

Więcej

Połów. Poetyckie i prozatorskie debiuty 2022 (poezja)

utwory / zapowiedzi książek Różni autorzy

Frag­men­ty zapo­wia­da­ją­ce książ­kę Połów. Poetyc­kie i pro­za­tor­skie debiu­ty 2022, któ­ra uka­że się w Biu­rze Lite­rac­kim 14 sierp­nia 2023 roku.

Więcej

livestream

utwory / premiera w sieci z Połowu Jakub Gutkowski

Pre­mie­ro­wy zestaw wier­szy Jaku­ba Gut­kow­skie­go live­stre­am. Pre­zen­ta­cja w ramach pro­jek­tu „Połów. Poetyc­kie debiu­ty 2022”.

Więcej

Maszynka naiwnego bluźnierstwa na podobieństwo Maszyny Pragnącej

wywiady / o książce Karolina Krasny Marcin Czerniawski

Roz­mo­wa Karo­li­ny Kra­sny z Mar­ci­nem Czer­niaw­skim, lau­re­atem pro­jek­tu „Połów. Pro­za­tor­skie debiu­ty 2022”.

Więcej

Łobuzy

utwory / premiera w sieci z Połowu Marcin Czerniawski

Pre­mie­ro­wa pro­za Mar­ci­na Czer­niaw­skie­go Łobu­zy. Pre­zen­ta­cja w ramach pro­jek­tu „Połów. Pro­za­tor­skie debiu­ty 2022”.

Więcej

Współczesna powieść łotrzykowska: Marcin Czerniawski, Łobuzy

recenzje / IMPRESJE Adam Kaczanowski

Impre­sja Ada­ma Kacza­now­skie­go na temat pro­zy Mar­ci­na Czer­niaw­skie­go, lau­re­ata pro­jek­tu „Połów. Pro­za­tor­skie debiu­ty 2022”.

Więcej

Historia jednego akapitu: Pochwała flegmatycznego rozumu?

recenzje / KOMENTARZE Marcin Czerniawski

Autor­ski komen­tarz Mar­ci­na Czer­niaw­skie­go, lau­re­ata pro­jek­tu „Połów. Pro­za­tor­skie debiu­ty 2022”.

Więcej

Sztuczne (k)raje

recenzje / ESEJE Jakub Skurtys

Impre­sja Jaku­ba Skur­ty­sa na temat poezji Miło­sza Fle­sza­ra, lau­re­ata pro­jek­tu „Połów. Poetyc­kie debiu­ty 2022”.

Więcej

O zastygniętym czasie, lepiącym się do podniebienia?

wywiady / o pisaniu Jakub Gutkowski Miłosz Fleszar

Roz­mo­wa Jaku­ba Gut­kow­skie­go z Miło­szem Fle­sza­rem, lau­re­atem pro­jek­tu „Połów. Poetyc­kie debiu­ty 2022”.

Więcej

Sekstans

utwory / premiera w sieci z Połowu Miłosz Fleszar

Pre­mie­ro­wy zestaw wier­szy Miło­sza Fle­sza­ra Sek­stans. Pre­zen­ta­cja w ramach pro­jek­tu „Połów. Poetyc­kie debiu­ty 2022”.

Więcej

W domach z betonu nie ma wolnych relacji

recenzje / ESEJE Aleksandra Grzemska

Impre­sja Alek­san­dry Grzem­skiej na temat pro­zy Łuka­sza Woj­ty­ski, lau­re­ata pro­jek­tu „Połów. Pro­za­tor­skie debiu­ty 2022”.

Więcej

Historia jednego akapitu: „Alejki z chodnikowych płyt”

recenzje / KOMENTARZE Łukasz Wojtysko

Autor­ski komen­tarz Łuka­sza Woj­ty­ski, lau­re­ata pro­jek­tu „Połów. Pro­za­tor­skie debiu­ty 2022”.

Więcej

Oki to pa

utwory / premiera w sieci z Połowu Łukasz Wojtysko

Pre­mie­ro­wa pro­za Łuka­sza Woj­ty­ski „Cien­ka gra­ni­ca” z tomu opo­wia­dań Oki to pa. Pre­zen­ta­cja w ramach pro­jek­tu „Połów. Pro­za­tor­skie debiu­ty 2022.

Więcej

Piramida Achillesa

wywiady / o pisaniu Ewa Tondys-Kohmann Łukasz Wojtysko

Roz­mo­wa Ewy Ton­dys-Koh­mann z Łuka­szem Woj­ty­ską, lau­re­atem pro­jek­tu „Połów. Pro­za­tor­skie debiu­ty 2022”.

Więcej

Zeszyt ćwiczeń

utwory / premiera w sieci z Połowu Joanna Łępicka

Pre­mie­ro­wy zestaw wier­szy Joan­ny Łępic­kiej Zeszyt ćwi­czeń. Pre­zen­ta­cja w ramach pro­jek­tu „Połów. Poetyc­kie debiu­ty 2022”.

Więcej

Historia jednego wiersza: „City of Zeugma”

recenzje / KOMENTARZE Joanna Łępicka

Autor­ski komen­tarz Joan­ny Łępic­kiej, lau­re­at­ki pro­jek­tu „Połów. Poetyc­kie debiu­ty 2022”.

Więcej

Porzeczka, poziomka, nieczytelny podpis

recenzje / ESEJE Jakub Skurtys

Impre­sja Jaku­ba Skur­ty­sa na temat poezji Joan­ny Łępic­kiej, lau­re­at­ki pro­jek­tu „Połów. Poetyc­kie debiu­ty 2022”.

Więcej

Uwertura do posłowia

wywiady / o pisaniu Joanna Łępicka Miłosz Fleszar

Roz­mo­wa Miło­sza Fle­sza­ra z Joan­ną Łępic­ką, lau­re­at­ką pro­jek­tu „Połów. Poetyc­kie debiu­ty 2022”.

Więcej

Sześćset stron do końca świata

wywiady / o pisaniu Agata Dyczko Ewa Tondys-Kohmann

Roz­mo­wa Aga­ty Dycz­ko z Ewą Ton­dys-Koh­mann, lau­re­at­ką pro­jek­tu „Połów. Pro­za­tor­skie debiu­ty 2022”.

Więcej

Historia jednego akapitu: „Pętko prawdy”

recenzje / KOMENTARZE Ewa Tondys-Kohmann

Autor­ski komen­tarz Ewy Ton­dys-Koh­mann, lau­re­at­ki pro­jek­tu „Połów. Pro­za­tor­skie debiu­ty 2022”.

Więcej

Nie nazywajmy tego po imieniu

utwory / premiera w sieci z Połowu Ewa Tondys-Kohmann

Pre­mie­ro­wa pro­za Ewy Ton­dys-Koh­mann Nie nazy­waj­my tego po imie­niu. Pre­zen­ta­cja w ramach pro­jek­tu „Połów. Pro­za­tor­skie debiu­ty 2022”.

Więcej

Preppering na mikrokryzys

recenzje / ESEJE Aleksandra Grzemska

Impre­sja Alek­san­dry Grzem­skiej na temat pro­zy Ewy Ton­dys-Koh­mann, lau­re­at­ki pro­jek­tu „Połów. Pro­za­tor­skie debiu­ty 2022”.

Więcej

Historia jednego wiersza: „[las odszedł na kurzej nodze]”

recenzje / KOMENTARZE Jakub Grabiak

Autor­ski komen­tarz Jaku­ba Gra­bia­ka, lau­re­ata 17. edy­cji Poło­wu poetyc­kie­go.

Więcej

Prometeusz i Neron podają sobie dłonie

recenzje / ESEJE Jakub Skurtys

Impre­sja Jaku­ba Skur­ty­sa na temat poezji Jaku­ba Gra­bia­ka, lau­re­ata 17. edy­cji Poło­wu poetyc­kie­go.

Więcej

Ludzie w strażackich kaskach mają dzisiaj wolne

utwory / premiera w sieci z Połowu Jakub Grabiak

Pre­mie­ro­wy zestaw wier­szy Jaku­ba Gra­bia­ka Ludzie w stra­żac­kich kaskach mają dzi­siaj wol­ne. Pre­zen­ta­cja w ramach pro­jek­tu „Połów. Poetyc­kie debiu­ty 2022”.

Więcej

Sztuczne (k)raje

recenzje / ESEJE Jakub Skurtys

Impre­sja Jaku­ba Skur­ty­sa na temat poezji Miło­sza Fle­sza­ra, lau­re­ata pro­jek­tu „Połów. Poetyc­kie debiu­ty 2022”.

Więcej