
Ostatnio w biBLiotece

Metamorfozy i wyobraźnia przeciwko poczuciu braku
Impresja Anny Cieplak na temat prozy Magdaleny Genow, laureatki projektu „Połów. Prozatorskie debiuty 2023”.
Więcej
Pod prąd, w nieważkość. O „gatunkach anadromicznych” Karola Brzozowskiego
Impresja Joanny Mueller na temat poezji Karola Brzozowskiego, laureata projektu „Połów. Poetyckie debiuty 2023”.
Więcej
Taki jeden, na naszych oczach (zdefiniuj „taki”, zdefiniuj „oczy” itd.)
Recenzja Karola Maliszewskiego, towarzysząca premierze książki pamięć niczyja, ciało moje Romana Honeta, wydanej w Biurze Literackim 15 kwietnia 2024 roku.
Więcej
Wieloryb jako katedra
Recenzja Sylwii Siedleckiej, towarzysząca premierze książki Zwierzęta apokryficzne Dymityra Kenarowa w tłumaczeniu Magdaleny Pytlak, wydanej w Biurze Literackim 1 kwietnia 2024 roku.
Więcej
Zaproszenie do wspólnej podróży
Impresja Jakuba Pszoniaka na temat poezji Michała Dziedzica, wyróżnionego w ramach projektu „Pracownie otwarte wierszem 2023”.
Więcej
Krainy wyobrażone i sieci
Impresja Anny Cieplak na temat prozy Macieja Wnuka, laureata projektu „Połów. Prozatorskie debiuty 2023”.
Więcej
Ulotne, kruche, krwiste
Recenzja Klaudii Cierluk, towarzysząca premierze książki Poniewczasie Lisy Kränzler w tłumaczeniu Doroty Stroińskiej, wydanej w Biurze Literackim 4 marca 2024 roku.
Więcej
Rzecz o poezji
Recenzja Rafała Koschanego, towarzysząca premierze książki Poezja w odcinkach. Wiersze w czasach Netflixa Joanny Roszak, wydanej w Biurze Literackim 19 lutego 2024 roku.
Więcej
Groteska, oniryzm i…
Impresja Edwarda Pasewicza na temat prozy Damiana Koryla, wyróżnionego w ramach projektu „Pracownie otwarte prozą 2023”.
Więcej
Głos z ulicy
Impresja Joanny Roszak na temat poezji Klaudyny Saczuk, wyróżnionej w ramach projektu „Pracownie otwarte wierszem 2023”.
Więcej