biBLioteka nr 3/2019
Kolejny, trzeci już tegoroczny numer pisma przynosi przede wszystkim zestaw materiałów przygotowanych przez redakcję z okazji premiery książki Nie gódź się Patti Smith, w tym autorski komentarz artystki do „Snu Konstantyna” oraz szkic „Odnaleźć głos”. Z Filipem Łobodzińskim, tłumaczem liczącej 228 stron antologii, rozmawiają Artur Burszta i Ola Olszewska.
Z numeru na numer wrasta liczba osób czytających magazyn literacki biBLioteka, który kontynuuje tradycję papierowych i sieciowych czasopism Biura Literackiego, od 21 lat obecnych w internecie. Kolejny, trzeci już tegoroczny numer pisma przynosi przede wszystkim zestaw materiałów przygotowanych przez redakcję z okazji premiery książki Nie gódź się Patti Smith, w tym autorski komentarz artystki do „Snu Konstantyna” oraz szkic „Odnaleźć głos”. Z Filipem Łobodzińskim, tłumaczem liczącej 228 stron antologii, rozmawiają Artur Burszta i Aleksandra Olszewska.
Muzyczność numeru podkreśla premiera wersji elektronicznej Obcego astronoma Grzegorza Ciechowskiego. We wspomnieniach fotograficznych pojawia się Fort Legnica 1998 z koncertami Lecha Janerki oraz duetu Marcin Świetlicki & Mikołaj Trzaska. W Dźwiękach zaś zapis spotkania autorskiego Jerzego Jarniewicza i Eugeniusza Tkaczyszyna-Dyckiego z Portu Legnica 2000. Warto także zobaczyć zapis rozmowy Beaty Stasińskiej z Verą Michalski-Hoffmann z ubiegłorocznej edycji Europejskiego Forum Literackiego oraz kolejny film nagrodzony w konkursie Nakręć wiersz.
Trzecim autorem wyróżnionym w Połowie jest Marcin Podlaski. Rozmowę z toruńskim poetą przeprowadza Antonina Tosiek. Wiersze rekomenduje zaś Dawid Mateusz. W Premierach w sieci zestaw wierszy Kamila Bouški w przekładzie Zofii Bałdygi oraz druga zapowiedź książki Jakuba Pszoniaka, a także Srogiej zimy Raymonda Queneau w przekładzie Hanny Igalson-Tygielskiej. Ponadto w numerze tradycyjne cykle (Artur Burszta w „Misjach niemożliwych” apisze o Instytucie Literatury) oraz kolejne głosy (Juliusza Pielichowskiego i Macieja Woźniaka) w dyskusji „Biurowe książki roku”. Polecamy!
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury