biBLioteka nr 5/2022
Pierwsze dwie książki z „Nowego europejskiego kanonu literackiego” to główne bohaterki piątego tegorocznego numeru biBLioteki. Z Hałyną Kruk rozmawiają Aleksandra Byrska i Aniela Radecka, pierwsza z nich pisze też o książce Ktokolwiek, tylko nie ja. Wywiad z Markiem Vadasem przeprowadza Miłosz Waligórski, a o picture booku Ucieczka pisze Ilona Klimek.
Pierwsze dwie książki z „Nowego europejskiego kanonu literackiego” to główne bohaterki piątego tegorocznego numeru biBLioteki. Z Hałyną Kruk rozmawiają Aleksandra Byrska i Aniela Radecka, pierwsza z nich pisze też o książce Ktokolwiek, tylko nie ja. Wywiad z Markiem Vadasem przeprowadza Miłosz Waligórski, a o picture booku Ucieczka pisze Ilona Klimek. Dopełnieniem materiałów są fragmenty i zdjęcia książek oraz odpowiedzi autorki i autora na pytanie Grzegorza Jankowicza „Literatura dla wspólnoty czy przeciwko wspólnocie”.
Kolejnym poetą z Połowu prezentowanym w biBLiotece jest Patrick Leftwich. Rozmowę z nim prowadzi Szymon Kowalski. O jego zestawie „0°DLL” piszą Dawid Mateusz i Jakub Skurtys. Autor odpowiada też na pytania profesora Tadeusza Sławka oraz wygłasza swój „Manifest Poezji Maszyn Gödlowskich”. Uzupełnieniem są „Kosmiczne żabka” Beaty Sinicy oraz zapowiedzi trzech książek: Obcych stanów Katarzyny Jakubiak, Ostatniego patriarchy Najat El Hachmi w przekładzie Anny Sawickiej i 100 wierszy wolnych z Ukrainy (kolejna prezentacja).
W wersji elektronicznej ukazują się tomy dla moich dziewczyn Agaty Jabłońskiej oraz Mondo cane Jerzego Jarniewicza. Poznajemy autorkę i autora w trakcie „Rozmów na torach” oraz czytań ze Stacji Literatura 26, a ponadto poprzez fragmenty książek i odpowiedzi w ramach „Kwestionariusza 2022”. W Cyklach festiwalowa audycja Artura Burszty, „PPR 5” Jakuba Skurtysa oraz „Wieża Kurremkarmerruka 48” Przemysława Rojka. Dopełnieniem numeru jest premierowa prezentacja czytania autorki i autorów z Połowu 2007. Życzymy dobrego czytania, oglądania i słuchania!
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego.