dwanaście wierszy w kolorze

08/03/2012 Poezje

Nie­zwy­kła w pomy­śle i pro­jek­cie publi­ka­cja – zbiór dwu­na­stu kart z wier­sza­mi, uło­żo­nych i zamknię­tych w tek­tu­ro­wym pudeł­ku. Świa­dec­two poetyc­kie­go mini­ma­li­zmu i poetyc­kiej wiel­ko­ści. Opo­wieść o świe­cie i doświad­cze­niu życia spro­wa­dzo­na do zale­d­wie kil­ku „potrzeb­nych słów”. Auto­rem pro­jek­tu gra­ficz­ne­go jest Ryszard Bie­nert.

Wydawca
Biuro Literackie
Miejsce
Wrocław
Wydanie
1
Data wydania
08/03/2012
Kategoria
Liryka
Seria
Poezje
Ilość stron
13
Format
221 x 111 mm
Oprawa
pudełko
Papier
Munken Print Cream 15 300
Projekt okładki
Ryszard Bienert
Projekt opracowania graficznego
Ryszard Bienert
ISBN
978–83–62006–63–2
opinie o książce

Mariaż poetki z grafikiem, który tak projektuje tekst, że staje się autonomicznym bytem, okazał się przedsięwzięciem fascynującym dla wyobraźni. Dwanaście wierszy w kolorze to wydawniczy majstersztyk. Nie pamiętam, kiedy książka uradowała nie tak idealnym współbrzmieniem ucha i fizyczności.

Dorota Wodecka

Poetka z wielkopolskiego Puszczykowa tropi szczeliny istnienia, notuje wrażenia ulotnych chwil, kiedy fastrygowana logika codzienności, materia świata zaczyna pękać, przecierać się, sygnalizując istnienie innej przestrzeni (...)Wiersze Miłobędzkiej przesycone są egzystencjalną refleksją, w której pobrzmiewają echa buddyjskiej ontologii, kontury rzeczywistości tracą ostrość, podmiot wierszy się rozpuszcza w opisywanym świecie.

Małgorzata Toruńska

Dystans to niezbędny klucz do odczytania Dwunastu wierszy. Najważniejsze są jednak same słowa. Poprzez wyróżnienia kolorystyczne część z nich wybija się ponad tkankę wiersza. Ich znaczenia zaczynają dominować nad pozostałymi, organizują cały tekst. Zdarza się jednak również, że takiemu podkreśleniu ulega, wydawałoby się nieważny, znak interpunkcyjny. Miłobędzka wprowadza nas w przestrzeń gry, w której stawką staje się znaczenie. I jest to stawka najwyższa.

Barbara Englender

Inne książki autora

Teksty i materiały o książce w biBLiotece