Meskalina i muzyka
Kilka informacji na temat pięćdziesięciu dziewięciu lat egzystencji
Kronika zwrotniczego
Dziecięce zasady
Przeciw!
Moje życie
Krzyczeć
Darletta
Owady
Katafalki
Emanglom
Plemię Urdów
Piszę do pana z dalekiego kraju
Odpoczynek w nieszczęściu
[Raz jeszcze przyjdźcie]
Ten sam
Potworny płat
Potwór ze schodów
Ludzie-pnie
Dwugłowie
Wielka bezkształtna ręka
Podwójne życie
[Ogniste powietrze]
[Lou]
Piwnica z kiełbaskami
Proca na ludzi
Na ruszt
Polecane narzędzie: grzmot w mieszkaniu
Atak szczytowy
Człowiek-bomba
Ptak, który znika
Atak falującej szabli
Przeciążony koń
Ruchy
Wiosłuję
Poprzez morza i pustynie
Działać przybywam
Plasterki wiedzy (wybór aforyzmów)
Kilka dni mojego życia wśród owadów
Spokój wśród rozbryzgów
Na temat mojego malarstwa
Meskalina i muzyka
Wizyjny świat
Haszysz
Haszysz (kadr po kadrze)
Pierwsze odgłosy do znalezienia
Podstawowe odgłosy
The Thin Man
Cienie na całą wieczność
Linie
Miejsca, chwile, przeprawy przez czas
Wybrane ręce
Posłowie (Jakub Kornhauser, Wacław Rapak)
Autorzy nie zastosowali tu rozróżnień gatunkowych, nie oddzielili prozy od poezji, traktatów od dzienników, ani tym bardziej tekstów z poszczególnych okresów. I dobrze. Michaux jawi się nam jako popękana, pokruszona całość, ze wszystkimi swoimi fobiami i lękami oraz z całą nowoczesną, alienacyjną podbudową, będącą reakcją na postępujące zmiany w świecie.
Jakub Skurtys