Obroty cudów

12/01/2012 Poezje

Wybór wier­szy i ese­jów ame­ry­kań­skiej poet­ki, pro­za­icz­ki i myśli­ciel­ki, któ­ra po opu­bli­ko­wa­niu kil­ku zna­ko­mi­tych tomów zło­ży­ła dekla­ra­cję zerwa­nia wszel­kich związ­ków z poezją, sku­pia­jąc się na bada­niach nad natu­rą zna­cze­nia języ­ko­we­go. To poezja in extre­mis, pisa­na z ogrom­nym poczu­ciem odpo­wie­dzial­no­ści, wyni­ka­ją­cym z prze­ko­na­nia o zasad­ni­czym wpły­wie języ­ka na kształt ludz­kiej egzy­sten­cji.

Tłumaczenie
Julia Fiedorczuk
Wydawca
Biuro Literackie
Miejsce
Wrocław
Wydanie
1
Data wydania
12/01/2012
Kategoria
Liryka
Seria
Poezje
Ilość stron
120
Format
162 x 215 mm
Oprawa
miękka
Papier
Munken Print Cream 1,5 90
Projekt okładki
Artur Burszta
Projekt opracowania graficznego
Artur Burszta
ISBN
978-83-62006-03-8
spis treści

Wiersze z tomu Collected Poems

W końcu

Lukrecja i Nara

Ja na później

Jedna ja

Z twarzą

Świat i ja

Jak noc i dzień

Zły sen

Z powodu ubrań

Wiatr choruje

Parę historii miłosnych

Pod auspicjami klejnotów

Tak wątła

Nie ma już ładnych pałaców

Żar Heleny

Dziewica

Koza i Amaltea

Ach, miłosne szepty

Poczwarka

Na przykład dłonie

W odpowiedniej formie

Wcielenia

Ta starożytna linia

Kłopoty książki

Obroty cudów

Niedziela

Pryzmaty

Wiara nad wodami

Śmierć jako śmierć

Obchody klęski

Gościnność dla słów

Tylko wiersz

Mapa miejsc

Poeta: kłamliwe słowo

List do każdego przyjaciela

Ziemia

Jeszcze nie

 

 

Juwenilia

Jak mogę umrzeć

Namiastka

Miasto zimnych kobiet

Niebo

Wiatr

Kochankowie

Głosy

Domy

Ogrody

Interludium

 

 

Jak powstaje wiersz

Jak powstaje wiersz

 

 

Eseje

Mit

Skomplikowany problem

Do Czytelników

Wstęp do audycji

Test

Odpowiedź

Na koniec

 

 

Poezja in extremis (Julia Fiedorczuk)

Nota o Autorce (Julia Fiedorczuk)

opinie o książce

U Laury gra toczy się o prawdę. Autorka zmienia tożsamości i style, nie po to, by coś ukryć, ale właśnie po to, aby odkryć prawdę. To w imię prawdy porzuca poezję, a potem do cna eksploatuje rozmaite style w prozie.

Adam Zdrodowski

Riding przechodzi od naiwnego zaufania do zmysłów do mgliście rysującej się syntezy symbolu i autentyczności, której idealną realizacją byłyby wyposażone w magiczną, pełną znaczenia moc przedmioty, takie jak deklaracja w odpowiedniej formie .Odpowiedzi należy zapewne szukać w sprzecznościach wypełniających tekst, rozpostarty między biegunami intelektualizmu (zwraca uwagę dość oficjalne słownictwo: kwestionować , pokwitowanie , notariusz) i zmysłowości.

Katarzyna Lisowska

Artystyczna droga Jackson przebiega od fanatycznej wiary do fanatycznej nieufności wobec poezji. Podmiot liryczny coraz głębiej ukrywa się za słowami, chcąc je niejako sprowokować do samoczynnego ruchu, we właściwym językowi rytmie, niezakłóconym indywidualnymi emocjami, egoistyczną autoekspresją.

Joanna Krenz

Inne książki autora

Teksty i materiały o książce w biBLiotece