Transparty

05/08/2019 Poezje

Debiu­tanc­ka książ­ka Niny Manel już w tytu­le ostrze­ga: będą prze­kro­cze­nia, będą ope­ra­cje na mózgu, będzie ryzy­kow­na zaba­wa. Prze­wod­nicz­ka po tych wier­szach ma w sobie coś z trans­hu­ma­ni­stycz­ne­go cybor­ga, ale dużo też z nad­wraż­li­wej na bodź­ce dziew­czy­ny z sąsiedz­twa, któ­ra lęka się wybrać na par­ty. Manel pro­wa­dzi czy­tel­ni­ków przez mia­sta i sny, w na poły man­trycz­nym, som­nam­bu­licz­nym ryt­mie, nie szczę­dząc im popu ni kiczu, bo wie, że to nie­od­łącz­ne skła­do­we współ­cze­snych mód i mów. Hip­no­ty­zu­ją­cy debiut! 

Autor
Nina Manel
Wydawca
Biuro Literackie
Miejsce
Stronie Śląskie
Wydanie
1
Data wydania
05/08/2019
Kategoria
Wiersze, Debiuty
Seria
Poezje
Ilość stron
48
Format
162 x 215 mm
Oprawa
miękka
Projekt okładki
Artur Burszta
Projekt opracowania graficznego
Artur Burszta
ISBN
978-83-65125-86-6
spis treści

TRANS-

 

Szczurzarnia

EEG

Metapoznanie

Niech żyją wszystkie układy sensoryczne

Fluffy slime

Wina!

Polarkoller

Tegretol

Op pop

Modlitwa do Buñuela (tajemnicze zjawiska dziejące się w synapsach)

Na zimnym uczynku

Korepetycje z Vogue America

Fetus in fetu. Wiersz dla ciebie

Tamagotchi

 

-PARTY

 

Zarys osobowości Loli Kittinger

Atropa belladonna

London Fashion Week

Kaamos

Spotted: Zamość

Piętnaście wdzięcznych wersów dla ślicznej Jean Harlow

Makryna

Wasabi

Mężczyźni wypierdalać

K MAG

Milan Fashion Week

Lola Kittinger owija się paranoją jak kablem

z gniazdka wysokiego napięcia

New York Fashion Week

Bezdomny podaje Loli Kittinger kartkę z napisem „uratuj mnie i zabij”

Bokeh

Paris Fashion Week

Horoskop indywidualny Davida Harklaya

Czerwone i czarne

Lola Kittinger próbuje zmartwychwstać w celu natychmiastowej śmierci

opinie o książce

Na tle najnowszej historii polskiej liryki Nina Manel powinna chyba być postrzegana jako ktoś, kto sprawnie dostosowuje się do „świata na opak”, tym samym dokonując w nim pewnych elementarnych porządków. (...) debiutantka komponuje książkę ociekającą brokatem, afirmującą sztuczność, pełną dobrze rozpoznanych dekadenckich klisz, z wersologicznego punktu widzenia niemal cały czas klasycyzującą, a przy tym wszystkim nafaszerowaną odniesieniami do patologii generowanych przez kapitalizm i pisaną z wyraźnymi akcentami położonymi na społeczne usytuowanie autorki.

Dawid Kujawa

Teksty i materiały o książce w biBLiotece