Wszystko dobrze
Zbiór krótkich opowiadań z pogranicza gatunków. Oszczędny, precyzyjny język i newralgiczne drobiazgi codzienności. Połączenie przeciwieństw: dystansu i bliskości, bezbronności z bezwzględnością, walki oraz kapitulacji. Realizm obyczajowy przechodzący w surrealizm. Na gładkiej tafli rzeczywistości pojawiają się rysy, a pod pozornie chłodną narracją gotuje się wrzask.
OPOWIEŚCI Z DZIECIĘCEGO POKOJU
Zapach pomarańczy
Decyzja bohatera
Asfalt
Kocham cię, Chester
Spotkanie
Nienawiść
Schody
Szkło
Smaki rzeczywistości
Piwnica
CIĄG DALSZY
Lód
Spacer
Nad stawem
Wróble
Obietnica
Powrót
Wieczór
Podwójność
Przetasowanie
W teatrze
Bezsenność
Landrynka w samolocie
Pochwała rzeczy małych
Dziewczynka
Szare i różowe
Słyszę rechot mężczyzn
Niepewność
Zmarłym życzy się nieba
ERRATA
Wszystko dobrze
Przy lekturze towarzyszyło mi odczucie braku. Na przykład: braku rozmachu, braku szerszej perspektywy, jakiegoś wielookiego spojrzenia narracyjnego. Było to odczucie dość paradoksalne, bo z drugiej strony wydawało mi się, że czegoś jest w nadmiarze, za dużo drobiazgów, nieistotnych szczegółów, w których nie mogłem dopatrzyć się symbolicznego wymiaru. Krótko mówiąc, moje tradycyjne potrzeby czytelnicze zderzyły się z czymś niekonwencjonalnym, zaskakującym, odmiennym.
Karol Maliszewski