Pracownia księgarska 2021: Menadżer z księgarni

Biu­ro Lite­rac­kie zapra­sza wyróż­nia­ją­ce się księ­gar­nie oraz naj­bar­dziej aktyw­nych księ­ga­rzy, sprze­daw­ców ksią­żek i dys­try­bu­to­rów do udzia­łu w pro­jek­cie szko­le­nio­wym mają­cym na celu spro­wo­ko­wa­nie dys­ku­sji na temat współ­cze­sne­go ryn­ku książ­ki i mar­ke­tin­gu w lite­ra­tu­rze, a tak­że pod­nie­sie­nie kom­pe­ten­cji osób zwią­za­nych z księ­gar­nia­mi. Cela­mi pro­jek­tu są tak­że inte­gra­cja bran­żo­wa i wymia­na dobrych prak­tyk.

 

Krzysz­tof Żwir­ski poroz­ma­wia z uczest­ni­ka­mi szko­le­nia o pro­gra­mach wspar­cia opra­co­wa­nych dla księ­ga­rzy na przy­kła­dzie Pro­gra­mu Kra­ko­wa Mia­sta Lite­ra­tu­ry UNESCO. Przy­go­tu­je też prze­gląd zagra­nicz­nych fun­du­szy i gran­tów, co będzie punk­tem wyj­ścia do dys­ku­sji o korzy­ściach ze współ­pra­cy lokal­nej i ogól­no­pol­skiej. Olga Brze­ziń­ska opo­wie o zarzą­dza­niu pro­jek­ta­mi w lite­ra­tu­rze – od spo­tka­nia autor­skie­go do autor­skie­go pro­jek­tu.

 

Spo­tka­nie z Bogu­sła­wą Sochań­ską „Patrząc na Zachód” będzie pre­tek­stem do omó­wie­nia róż­nic mię­dzy pro­wa­dze­niem księ­gar­ni w Pol­sce i w Danii. Jak połą­czyć suk­ces eko­no­micz­ny z suk­ce­sem arty­stycz­nym pro­po­no­wa­nych ksią­żek i dzia­łań? Księ­gar­nia – sklep z książ­ka­mi i nie tyl­ko – co jesz­cze war­to mieć w swo­jej ofer­cie? To tyl­ko wybra­ne pyta­nia, na któ­re odpo­wie­dzi szu­kać będzie­my pod­czas zajęć.

 

Dzię­ki dota­cji mini­ste­rial­nej z pro­gra­mu „Part­ner­stwo dla książ­ki” udział w warsz­ta­tach będzie bez­płat­ny. Biu­ro Lite­rac­kie pokry­je kosz­ty trzech noc­le­gów wraz z wyży­wie­niem (23–26 czerw­ca 2021). By wziąć udział w szko­le­niu, nale­ży do 15 czerw­ca prze­słać na adres mailo­wy akcje@biuroliterackie.pl swo­je zgło­sze­nie zawie­ra­ją­ce dekla­ra­cję chę­ci udzia­łu (wraz z dany­mi: nazwa księ­gar­ni, tele­fon kon­tak­to­wy). Wia­do­mość nale­ży zaty­tu­ło­wać: „Mena­dżer z księ­gar­ni”.

 

Dofi­nan­so­wa­no ze środ­ków Mini­stra Kul­tu­ry, Dzie­dzic­twa Naro­do­we­go i Spor­tu pocho­dzą­cych z Fun­du­szu Pro­mo­cji Kul­tu­ry – pań­stwo­we­go fun­du­szu celo­we­go.

 

Projekty