Pracownia księgarska: Jak w nowoczesny sposób promować księgarnię
Biuro Literackie zaprasza wyróżniające się kameralne i autorskie księgarnie oraz najbardziej aktywnych księgarzy do udziału w projekcie szkoleniowym mającym na celu podniesienie kompetencji osób związanych z rynkiem książki w Polsce. Celami działań, które stanowią rozwinięcie zajęć prowadzonych przez organizatora festiwalu TransPort Literacki już od 2019 roku, są także dalsza integracja branży i wymiana dobrych praktyk.
O potencjale marketingowym i promocyjnym książek oraz księgarni opowie kuratorka wydarzeń literackich Natalia Malek. Wspólnie z uczestnikami zastanowi się nad tym, czy promocja księgarni to zawsze promocja czytelnictwa i jak mądrze promować wymagającą literaturę. Inny wątek to księgarnia jako marka z przykładami skutecznych kampanii promocyjnych i tego, w jaki sposób dostosować je do rynku książki.
„Przykłady dobrych praktyk promujących czytelnictwo i księgarnie w Słowenii”; „Jak tamtejsze księgarnie poszerzają zakres swoich działań i czy traci na tym literatura?”; „Jak szukać źródeł inspiracji poza własną branżą?” – to tematy, które przybliży Aleš Šteger, jeden z najczęściej tłumaczonych słoweńskich poetów, redaktor, tłumacz i animator kultury, dyrektor Międzynarodowego Festiwalu Days of Poetry and Wine i inicjator platformy Versopolis wspierającej młodych poetów europejskich.
Innym prowadzącym zajęcia będzie Dariusz Bugalski – poeta, dziennikarz oraz prezenter radiowo-telewizyjny. Od 2008 do 2020 roku prowadził „Klub Trójki” oraz „Trójkę pod Księżycem”, a od roku 2020 jest autorem niezwykle popularnego podcastu „K3” i prowadzi różnego rodzaju szkolenia. Jego tematy to: „Współpraca księgarń z mediami”; „Czy księgarnia może być miejscem atrakcyjnym dla dziennikarzy?”; „Jak szukać potencjalnych partnerów w mediach dla swoich działań?”.
Biuro Literackie pokryje koszty trzech noclegów wraz z wyżywieniem (22–25 września 2022) gdzie odbywać się będą zajęcia tym księgarzom, którzy jako pierwsi prześlę swoje zgłoszenia. By wziąć udział w szkoleniu, należy do 15 czerwca przesłać na adres mailowy aolszewska@biuroliterackie.pl deklarację chęci udziału (wraz z danymi: nazwa księgarni, telefon kontaktowy). Wiadomość należy zatytułować: „Pracownia księgarska”.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury