Pracownia księgarska: Jak w nowoczesny sposób promować księgarnię

Biu­ro Lite­rac­kie zapra­sza wyróż­nia­ją­ce się kame­ral­ne i autor­skie księ­gar­nie oraz naj­bar­dziej aktyw­nych księ­ga­rzy do udzia­łu w pro­jek­cie szko­le­nio­wym mają­cym na celu pod­nie­sie­nie kom­pe­ten­cji osób zwią­za­nych z ryn­kiem książ­ki w Pol­sce. Cela­mi dzia­łań, któ­re sta­no­wią roz­wi­nię­cie zajęć pro­wa­dzo­nych przez orga­ni­za­to­ra festi­wa­lu Trans­Port Lite­rac­ki już od 2019 roku, są tak­że dal­sza inte­gra­cja bran­ży i wymia­na dobrych prak­tyk.

 

O poten­cja­le mar­ke­tin­go­wym i pro­mo­cyj­nym ksią­żek oraz księ­gar­ni opo­wie kura­tor­ka wyda­rzeń lite­rac­kich Nata­lia Malek. Wspól­nie z uczest­ni­ka­mi zasta­no­wi się nad tym, czy pro­mo­cja księ­gar­ni to zawsze pro­mo­cja czy­tel­nic­twa i jak mądrze pro­mo­wać wyma­ga­ją­cą lite­ra­tu­rę. Inny wątek to księ­gar­nia jako mar­ka z przy­kła­da­mi sku­tecz­nych kam­pa­nii pro­mo­cyj­nych i tego, w jaki spo­sób dosto­so­wać je do ryn­ku książ­ki.

 

„Przy­kła­dy dobrych prak­tyk pro­mu­ją­cych czy­tel­nic­two i księ­gar­nie w Sło­we­nii”; „Jak tam­tej­sze księ­gar­nie posze­rza­ją zakres swo­ich dzia­łań i czy tra­ci na tym lite­ra­tu­ra?”; „Jak szu­kać źró­deł inspi­ra­cji poza wła­sną bran­żą?” – to tema­ty, któ­re przy­bli­ży Aleš Šte­ger, jeden z naj­czę­ściej tłu­ma­czo­nych sło­weń­skich poetów, redak­tor, tłu­macz i ani­ma­tor kul­tu­ry, dyrek­tor Mię­dzy­na­ro­do­we­go Festi­wa­lu Days of Poetry and Wine i ini­cja­tor plat­for­my Ver­so­po­lis wspie­ra­ją­cej mło­dych poetów euro­pej­skich.

 

Innym pro­wa­dzą­cym zaję­cia będzie Dariusz Bugal­ski – poeta, dzien­ni­karz oraz pre­zen­ter radio­wo-tele­wi­zyj­ny. Od 2008 do 2020 roku pro­wa­dził „Klub Trój­ki” oraz „Trój­kę pod Księ­ży­cem”, a od roku 2020 jest auto­rem nie­zwy­kle popu­lar­ne­go pod­ca­stu „K3” i pro­wa­dzi róż­ne­go rodza­ju szko­le­nia. Jego tema­ty to: „Współ­pra­ca księ­garń z media­mi”; „Czy księ­gar­nia może być miej­scem atrak­cyj­nym dla dzien­ni­ka­rzy?”; „Jak szu­kać poten­cjal­nych part­ne­rów w mediach dla swo­ich dzia­łań?”.

 

Biu­ro Lite­rac­kie pokry­je kosz­ty trzech noc­le­gów wraz z wyży­wie­niem (22–25 wrze­śnia 2022) gdzie odby­wać się będą zaję­cia tym księ­ga­rzom, któ­rzy jako pierw­si prze­ślę swo­je zgło­sze­nia. By wziąć udział w szko­le­niu, nale­ży do 15 czerw­ca prze­słać na adres mailo­wy aolszewska@biuroliterackie.pl dekla­ra­cję chę­ci udzia­łu (wraz z dany­mi: nazwa księ­gar­ni, tele­fon kon­tak­to­wy). Wia­do­mość nale­ży zaty­tu­ło­wać: „Pra­cow­nia księ­gar­ska”.

 

Dofi­nan­so­wa­no ze środ­ków Mini­stra Kul­tu­ry i Dzie­dzic­twa Naro­do­we­go pocho­dzą­cych z Fun­du­szu Pro­mo­cji Kul­tu­ry

  

Wyślij swo­je zgło­sze­nie

 

Projekty